Nie pokazuj więcej tej informacji

Powiadomienie o plikach cookie!

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie. Czytaj więcej na temat cookie ...

Przeglądarka nie akceptuje Cookies!

Jeśli chcesz korzystać w serwisie MIPLO z własnego profilu, musisz włączyć obsługę Cookies w przeglądarce. Zobacz opis w przewodniku: Jak włączyć obsługę Cookies?

Ponów próbę sprawdzenia Cookies.

82 głos(y/ów)

Napisz komentarz

System reputacji punktów POI - UPDATE 2

wto, 4 sty 2011, 13:13:50: Support

Zadaniem systemu reputacji POI jest dostarczenie użytkownikom AutoMapy najbardziej rzetelnych i wiarygodnych informacji o POI. System ma zastosowanie do wszystkich POI jednak w kategoriach "Radar, pomiar prędkości",  "Fotoradar przenośny" oraz "Radiowóz z kamerą" będzie miał szczególne znaczenie ze względu na dynamiczną sytuację w tych kategoriach. Zastosowanie systemu reputacji pozwoli m.in. wyeliminować fałszywe ostrzeżenia przed POI oraz zapewnić najwyższą jakość POI w AutoMapie.


Elementami systemu reputacji POI są potwierdzenia i negacje, których dostarczają sami użytkownicy AutoMapy. Każdy POI posiada licznik reputacji, który przedstawia ilość potwierdzeń oraz negacji danego POI. Jesli stosunek negacji do potwierdzeń osiągnie odpowiednią wartość wówczas system automatycznie usunie POI z bazy. System reputacji działa wyłącznie poprzez AutoMapę! POI dodane lub usunięte w serwisie www nie zostaną zaliczone do systemu reputacji.


Potwierdzenie POI.

Aby potwierdzić POI należy w AutoMapie dodać nowy POI w okolicach punktu POI, który chcemy potwierdzić. POI musi znajdować się w tej samej kategorii co POI potwierdzany.

Po wykonaniu synchronizacji MiploSync, POI zostanie przyjęty jako potwierdzenie.

 

Negacja POI.

Aby zanegować POI należy w AutoMapie usunąć dany POI.

Po wykonaniu synchronizacji MiploSync, usunięty POI zostanie przyjęty jako negacja.

 

Lista potwierdzeń oraz negacji wysłanych przez użytkownika znajduje się w Twoje konto > Aktywności > Reputacja POI.

 

Okres ważności POI.

POI znajdujące się w bazie mają nieograniczony termin ważności. Wyjątkiem są trzy kategorie, w których sytuacja jest bardzo dynamiczna. POI w tych kategoriach mają termin ważności jeden (1) rok, a są to:

  • Fotoradar przenośny
  • Radar, pomiar prędkości
  • Radiowóz z kamerą

Po upływie okresu ważności, który dla POI z wyżej wymienionych kategorii wynosi jeden rok (od daty dodania punktu POI do Miplo lub daty jego ostatniego potwierdzenia), zostaje on oznaczony jako "przeterminowany". Jednocześnie zmienia się jego dymek w Miplo, a podczas synchronizacji  MiploSync punkt POI zostaje wycofany z AutoMapy. Po otrzymaniu potwierdzenia dla POI staje się on aktywny w Miplo oraz widoczny w AutoMapie.

 

W systemie reputacji obowiązują nastęujace zasady:

  • system reputacji działa wyłącznie poprzez AutoMapę;
  • autor punktu POI może potwierdzić oraz zanegować swoje POI bez żadnych ograniczeń;
  • można potwierdzać i negować zarówno aktywne jak i przeterminowane POI;
  • potwierdzanie punktu POI odbywa się poprzez dodanie w AutoMapie nowego POI tzw. potwierdzającego;
  • negacja POI odbywa się poprzez usunięcie POI w AutoMapie;
  • po wykryciu potwierdzenia punkt potwierdzajacy przestaje być widoczny (punkt potwierdzający jest usuwany z Miplo oraz z AutoMapy aby nie powstał dubel).

System reputacji jest wspierany przez AutoMapę w wersji 6.6 oraz nowszą.

51279 wyświetleń Miplo MiploSync POI AutoMapa synchronizacja potwierdzenia ważność reputacja

 

109 komentarz(y/e)

  • Ukryty, dnia wto, 15 cze 2010, 23:29:36

    Szkoda tylko, że nie można potwierdzić przeterminowanego punktu bezpośrednio w Miplo.

  • sebaskow 000657, dnia ro, 16 cze 2010, 07:32:55

    A czy ten punkt musi być dokładnie w tym samym miejscu?
    Jak mam dodać ten punkt w czasie jazdy autem, przecież pozycja GPS ciągle się zmienia?
    A nie można by dodać funkcji do programu która by wyświetlała pytanie np: "Potwierdzasz istnienie punktu?" i zaznaczam odpowiedź TAK lub NIE.

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 09:23:00

    @sebaskow
    Punkt potwierdzający nie musi być w tym samym miejscu.

    Podczas synchronizacji automat przyjmie punkt i na podstawie obowiązującej, minimalnej odległości między punktami w danej kategorii, zakwalifikuje punkt jako nowy lub jako potwierdzenie.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:22:09 przez
  • wodatj23 000226, dnia ro, 16 cze 2010, 09:36:38

    Sebaskow świetny pomysł z tym potwierdzeniem.Co na to Support?

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 09:52:32

    Na obecnym etapie nie przekreślamy żadnej propozycji ale chcielibyśmy poznać zdanie i propozycje innych Użytkowników.

    Jeśli uda się wyodrębnić kilka różnych koncepcji potwierdzania POI w AutoMapie wówczas przygotujemy ankietę i oddamy głos w Wasze ręce.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:21:51 przez
  • Miami 072254, dnia ro, 16 cze 2010, 11:08:47

    @Support
    Proszę poprawić link z "kliku" w mapę na stronie głównej przy tym artykule. Obecnie jest tam niepotrzebne s w https https://www.miplo.pl/articles/?art=50
    i zamiast artykułu otrzymujemy "Wystąpił problem z certyfikatem zabezpieczeń tej witryny sieci Web"

  • albercik102 085135, dnia ro, 16 cze 2010, 11:18:24

    Punkt przeterminowany nie powinien znikać, powinna się np zmienić jego ikonka (np kolor) tak aby była widoczna konieczność jego potwierdzenia. Pozwoli to uniknąć sytuacji w której "zniknie" niepotwierdzony, ale aktywny fototadar.

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 11:58:24

    @Miami
    Poprawione.

    @albercik102
    Punkt przeterminowany nie znika z Miplo tylko z AutoMapy aby nie wzbudzać fałszywego ostrzeżenia.

    Fotoradary stacjonarne nie są objęte tym systemem reputacji gdyż tam sytuacja jest jasna tzn. albo jest maszt albo go nie ma.
    System reputacji dotyczy kategorii z "dynamiczną" sytuacją w POI np. "suszarek" i "fotoradarów przenośnych".

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:21:30 przez
  • albercik102 085135, dnia ro, 16 cze 2010, 12:37:25

    Czy potwierdzenie będzie premiowane punktami?

  • Jarwil 000319, dnia ro, 16 cze 2010, 13:17:13

    Niestety zaproponowana przez Państwa propozycja jest wg mnie krokiem w złą stronę.
    Dotychczas jedną z głównych zalet Miplo była możliwość korzystania z opcji ściągania zarówno pkt z reputacją (potwierdzonych) jak również niepotwierdzonych. Jeżeli ktoś nie chce mieć "śmieci" a jedynie punkty zweryfikowane (z reputacją) to odznacza to co chce i "ma to co chce".
    Po co to zmieniać i czemu w takim razie ma teraz służyć opcja pobierz pkt niezweryfikowane? Analizując miejsca, które znam widzę, że w ten sposób z AM "wyleciało" sporo punktów, gdzie kontrole radarowe są bardziej niż częste! A jeżeli tak jest w miejscach, które znam to pewnie zdarza się to na trasach, których nie znam i gdzie chciałbym mieć świadomość, że częściej bądź rzadziej można spotkać tam kontrolę - to naprawdę w moich (ale nie tylko oczach) dotychczas była Wasza przewaga nad konkurencją!
    Niestety "doprowadzenie" bazy do stanu pełnej reputacji potrwa lata i obawiam się, że zmiana zasad spowoduje, że pojawianie się nowych punktów będzie okupione wysoką ceną (wysokich mandatów).
    Dlatego raz jeszcze proszę o przemyślenie tej decyzji i powrót do starych zasad.
    Pozdrawiam,
    JW

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 13:25:45

    @albercik102
    Nie wykluczamy tego w przyszłości.

    @Jarwil
    Systemem reputacji objętych jest 8 kategorii a nie cała baza POI.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:21:04 przez
  • albercik102 085135, dnia ro, 16 cze 2010, 13:33:33

    Jednak uważam, że powinna powstać "kategoria" punktów przeterminowanych. Punkty nie powinny znikać z AM. Lepszy fałszywy alarm niż jego brak.
    Użytkownik widząc punkt przeterminowany w którym stoi suszarka miałby motywację do potwierdzania. Samo dodawanie POI z poziomu nawigacji jest dosyć uciążliwe (nawet przy starcie AM wyświetla się napis aby nie "majstrować" w czasie jazdy), więc raczej wątpię aby użytkownicy masowo wklepywali istniejące POI jako potwierdzenia. Przyznawanie punktów za potwierdzenia też jest chyba konieczne

  • Jarwil 000319, dnia ro, 16 cze 2010, 13:35:09

    Ale wśród tych ośmiu są dla większości użytkowników dwie kluczowe: Fotoradar przenośny i Radar, pomiar prędkości.
    Myślę, że nikt nie miałby nic przeciwko temu, gdyby wykluczając te dwie kategorie rozszerzyć je na kolejnych kilkanaście innych typu: panienki itp.

  • Jarwil 000319, dnia ro, 16 cze 2010, 13:37:33

    PS
    Rozważcie propozycje @albercik102 bo wg mnie jest bardzo dobra i konstruktywna

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 13:55:42

    @albercik102, Jarwil
    Mniej sensownych ostrzeżeń jest lepsze niż dużo ale fałszywych, na które po pewnym czasie nie zwraca się już uwagi.

    Potwierdźcie prosimy "suszarki", które znacie, a wówczas zobaczycie zalety systemu reputacji POI. System nie będzie żył jest nie będziemy go zasilać potwierdzeniami.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:20:47 przez
  • Jarwil 000319, dnia ro, 16 cze 2010, 15:11:45

    Ale przecież opcja pobierania tylko zweryfikowanych POI zupełnie rozwiązuje ten problem - "i wilk syty i owca cała".
    Dodatkowo propozycja @albercik ułatwia nam zadanie bo widząc, że mijany pkt jest "przeterminowany" będziemy mieli i łatwiejsze zadanie i motywację do jego szybkiej weryfikacji - zyskacie(AM)na tym dużo bardziej bo wg mnie szybciej system będzie zasilany potwierdzeniami.
    Przez lata Miplo budowało swoją pozycję właśnie dzięki temu, że pkt POI pojawiały się bardzo szybko i użytkownicy będąc "na bieżąco" mogli czuć się stosunkowo komfortowo - a to, że czasem niepotrzebnie w niebezpiecznych miejscach zdejmowali nogę z gazu mogło mieć co najwyżej pozytywny wpływ na poprawę bezpieczeństwa na naszych drogach.

    Co do prośby o potwierdzenie znanych suszarek to pewnie zasada, że autor punktu POI nie może potwierdzić swojego POI powoduje, że nie pójdzie to tak szybko. Oczywiście zmiana tej zasady zmieni niewiele bo i tak ktoś znający trasę "temat odpuści" - przecież zna trasę i raz już to zrobił.

    I tak na koniec. Jako świadomy użytkownik nanosiłem tylko te punkty, które znałem(widziałem)jako obiekty w których do kontroli prędkości dochodziło. Tego samego oczekiwałem od innych użytkowników dróg, zwłaszcza z rejonów, których nie znam. I w tym zakresie Miplo było zawsze pomocne. Niestety dowód na złą zmianę w Państwa serwisie otrzymam pewnie za parę tygodni wraz ze zdjęciem i wezwaniem...
    Dlatego raz jeszcze apeluję o przemyślenie tej decyzji.

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 16:19:09

    @Jarwil
    Pobieranie POI niezweryfikowanych nie ma nic wspólnego z systemem reputacji. To dwie odrębne sprawy.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:20:26 przez
  • sebaskow 000657, dnia ro, 16 cze 2010, 16:30:35

    A co gdy osoby będą odrzucały punkt w którym akurat nie stoi policja z suszarką.
    W mojej okolicy są punkty gdzie odbywają się kontrole policyjne ale przecież nie stają tam codziennie, widuję ich co najwyżej 2 do 3 razy w miesiącu.

    Uważam że pomysł dobry ale niezbyt wygodny dla użytkowników.

  • Support 182473, dnia ro, 16 cze 2010, 16:53:37

    @sebaskow
    POI może skasować wyłącznie moderator. W maju br. zostały usunięte 3 POI z kategorii "Radar, pomiar prędkości".

    W kategorii "Radar, pomiar prędkości" znajduje się 5535 POI. Ile z nich to rzeczywiste miejsca pomiaru a ile miejsca, gdzie zauważono patrol Policji podczas innych czynności? System reputacji ma za zadanie wyeliminować ostrzeganie w niepotwierdzonych miejscach.

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:19:57 przez
  • Jarwil 000319, dnia ro, 16 cze 2010, 17:10:28

    @Support
    To oczywiście dwie odrębne sprawy ale co stoi na przeszkodzie aby je połączyć?
    Albo dodatkowa propozycja dla tych, którzy nie mogą pogodzić się z utratą dotychczasowej funkcjonalności.
    Może pomyślcie o wprowadzeniu dodatkowych kategorii POI typu Przeterminowane fotoradar przenośny i Przeterminowane radar, pomiar prędkości - mniejsza o nazewnictwo. Wam z pewnością to nie będzie przeszkadzało a my przyjmiemy to z dużą ulgą.

  • Gregorio2 000165, dnia ro, 16 cze 2010, 18:28:49

    Potwierdzanie z jednym małym ale.
    Żeby potwierdzić to muszę odznaczyć "Nie wysyłaj Moich POI".
    I jeśli mam punkty "służbowe", które nie powinny być ujawnione, to cały misterny plan z potwierdzaniem można w bajki włożyć.

  • Receptura 001846, dnia ro, 16 cze 2010, 18:53:33

    Witam,
    uważam, że powyższy pomysł (pomysł reputacji POI) jest beznadziejny albo jeszcze bardzo niedopracowany. Jak mam niby potwierdzić istnienie punktu jadąc samochodem? - tak aby spowodować wypadek? A może oczekujecie że się zatrzymam, no już widzę te tabuny użytkowników AM na poboczach - mrzonki, a nie każdy ma pasażera lub po prostu nie chce aby ktokolwiek inny grzebał mu w urządzeniu i dodawał/potwierdzał POI. I to jest pierwszy problem (kompletnie nie ergonomiczny sposób potwierdzania). Innym problemem jest to że w danej chwili może w danym miejscu nie funkcjonować dane POI (policja nie przyjechała albo dopiero co odjechała) albo rzadko (albo i wcale) przejedzie obok danego POI użytkownik AM który potwierdzi dany POI. W tej kategorii są punkty takie jak zwężenia, dziura i nierówność - jakie mogą być konsekwencje tego że ktoś nie potwierdził POI (za mała liczba potwierdzeń lub ich brak bo ktoś kto jedzie nie potwierdzi przecież POI w czasie jazdy) - urwane koło, wypadek? Tego chcecie. Uważam że idziecie w złym kierunku, albo co najmniej nie przemyślanym. Ja jako wieloletni użytkownik AM i moderator nie popieram w 100% tego pomysłu.

  • Sosna81 006433, dnia ro, 16 cze 2010, 20:22:15

    @Receptura
    Co do urwanego koła, wypadku, to chyba przesadzasz, nie wierzę, że "zaliczasz" każdą dziurę, której nie ma w AM...

    Co do reputacji, to ma to pewnie swoje dobre i złe strony, zwłaszcza na początku ciekawe jak to będzie rozwiązane. Mam na myśli czy wszystkie punkty startują teraz "od zera", czy w każdym punkcie liczy się ta data, kiedy faktycznie był utworzony, bo jeśli tak, to pewnie większość punktów raptem zniknie. Możnaby wszystkim punktom dać jakiś czas zanim zniknie, a użytkownicy niech teraz mają czas na potwierdzenie tego co znają (i sami nie utworzyli? :-/)

  • lindebg-2 000065, dnia ro, 16 cze 2010, 20:50:35

    Z tą reputacją może i jest dobry pomysł, ale pod warunkiem, że w AutoMapie zostanie wprowadzona funkcjonalność ułatwiająca potwierdzanie istnienia punktów w czasie jazdy, jak już wcześniej poruszył to Sebaskow. Np. po zasygnalizowaniu danego punktu przez AM, w odpowiednim miejscu mógłby pojawić się przycisk "Potwierdź POI", alternatywnie, możliwość przypisania takiej akcji do jakiegoś przycisku sprzętowego, który kierowca mógłby naciskać w czasie jazdy.

  • Receptura 001846, dnia ro, 16 cze 2010, 21:05:04

    @Sosna81
    Może i nie zaliczam każdej dziury le to nie tylko ja jeżdżę po ulicach a i jak wieksza dziura i jeszcze nie widoczna to o problem nie trudno - ja zaznaczam wieksze dziury faktycznie tam gdzie są (/chyba że jest ich dużo i są rozsiane; / więc łatwo ją zauważyć dzięki pomocy AM i uniknąć uszkodzenia). Nie mówię tez że zupełnie nie popieram pomysłu, to że nie popieram w 100% chodziło mi o to że nie w całej jego okazałości - parę rzeczy bezwzględnie bym zmienił chociażby możliwość potwierdzania takich POI poprzez miplo.pl .

  • Ukryty, dnia ro, 16 cze 2010, 21:53:25

    Niestety, w chwili obecnej wczytywanie POI z Miplo moim zdaniem straciło sens. Kluczowe kategorie "Fotoradar przenośny" i "Radar, pomiar prędkości" są praktycznie puste. Co ciekawe AM w najnowszej wersji sprzed dwóch tygodni ma wbudowane również te przeterminowane POI.
    Sama idea kategorii dynamicznych jest ok, ale w okresie przejściowym warto byłoby wprowadzić w Miplo Sync opcję do wyboru "Pobieraj POI przeterminowane" lub stworzyć odpowiednie kategorie POI przeterminowanych. Konieczne jest usprawnienie procesu potwierdzania POI przeterminowanych - najlepiej w bezpośrednio w Miplo i możliwość potwierdzenia własnych POI.

  • Ukryty, dnia ro, 16 cze 2010, 22:50:19

    W rozmowie został poruszony problem oznaczania dziur na drodze. Osobiście sądzę, że dodawanie takich punktów POI jest bezsensowne i zaśmiecają tylko bazę danych, tak samo progi zwalniające, zakaz skrętu w prawo, lewo, itp.
    Każdy kto posiada Prawo Jazdy powinien wiedzieć, że podczas jazdy należy skoncentrować się na drodze, oznakowaniu i całej reszcie wraz z kontrolowaniem prędkości pojazdu i powinien przestrzegać przepisu Kodeksu Drogowego. Jeżeli podczas jazdy polegasz tylko na systemie GPS i ostrzeżeniach, a AM służy Ci do bezkarnego łamania przepisów to powinieneś zmienić samochód na furmankę. Support ma rację, że więcej fałszywych ostrzeżeń powoduje u kierowcy ignorowanie sygnałów i komend z AM, a dodatkowo rozprasza. Jest wiele opracowań na ten temat i nie od dzisiaj to wiadomo. Idea jest ciekawa ale niestety chyba się nie sprawdzi gdyż podczas jazdy klikanie w ekran GPS przy np. 80km/h będzie niebezpieczne i prawie niewykonalne. Nawet jeżeli pojawi się komunikat z prośbą tylko o potwierdzenie (TAK/NIE) to będzie to ostatnia rzecz jaką będę robił podczas jazdy. Takie rzeczy można robić stojąc w korku albo na wahadle. Rozumiem idee jaka przyświecała twórcą ale chyba trzeba poszukać innego rozwiązania bardziej ergonomicznego i bezpiecznego. Sam nie mam pomysłu na to ale popieram działania mające na celu posiadanie aktualnej i wiarygodnej bazy danych.
    W sumie jestem ciekaw jak by to było gdyby pojawiło się na cały ekranie półprzeźroczyste pytanie (tak żeby było widać mapę) czy ten fotoradar przenośny jest aktualny, a poniżej czas 5 sekund na potwierdzenie tzn kliknięcie gdziekolwiek na ekranie. Jeżeli nie klikniesz to punkt uznawany jest za nieaktualny. Oczywiście w AM musiała by być opcja czy chcesz brać udział w akcji potwierdzania. Kurcze, może bym nawet kliknął ;-)

  • PPepe.EU 104895, dnia ro, 16 cze 2010, 22:52:25

    Szanowny Panie Max77pl, Szanowni Państwo!

    Jeszcze raz (ponownie, bo jest opisane w odpowiednim artykule) informuję, że obecnie cała zawartość bazy Miplo jest taktowana jako punkty wbudowane.
    W chwili gdy programista tworzy plik instalacyjny pobiera zawartość bazy Miplo na dany dzień.

    Państwo podczas instalacji programu otrzymujecie "obraz bazy POI" wbudowany w mapę.

    Po synchronizacji następuje jedynie:

    - wykasowanie tych punktów, które zostały wykasowane z listy aktywnych między stanem POI z instalatora a dniem synchronizacji;

    - otrzymujecie wszystkie nowe POI jakie zostały aktywowane w bazie;

    - otrzymujecie wszystkie zmiany w zapisach jakie zostały w tym okresie dokonane w bazie.

    Każda kolejna synchronizacja powoduje już tylko przesłanie odpowiednich zmian między stanem z poprzedniej synchronizacji a stanem bazy.

    Dodatkowo można pobierać kategorie takie, które nie są wbudowane w instalator.

    Użytkownik może również kontrolować pobieranie punktów oczekujących na aktywację przez moderatorów - opcja pobierania niezweryfikowanych.

    Obszar z jakiego jest pobierana baza POI jest ustalany na podstawie używanej mapy. Więc jeśli ktoś używa wersji PL to przesłane będą POI z obszaru naszego kraju. Jeśli wersji EU - to POI z całości bazy.

    Dodatkową opcją jest możliwość pobierania blokad.
    Więcej na ten temat można przeczytać na stronach serwisu.

    Pozdrawiam,
    PPepe - Global Moderator

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 16 cze 2010, 23:26:55 przez
  • Ukryty, dnia ro, 16 cze 2010, 23:36:27

    "Po synchronizacji następuje [...] wykasowanie tych punktów, które zostały wykasowane z listy aktywnych między stanem POI z instalatora a dniem synchronizacji" - czyli również punktów przeterminowanych. Robiłem synchronizację wielokrotnie, przeterminowane POI (czyli większość z tych dynamicznych kategorii) znikają z AM.

  • marek.l 018396, dnia czw, 17 cze 2010, 00:23:13

    [Support 007086, dnia dziś o 09:52]
    "Potwierdźcie prosimy "suszarki", które znacie, a wówczas zobaczycie zalety systemu reputacji POI. System nie będzie żył jest nie będziemy go zasilać potwierdzeniami."

    POI "suszarka" oznacza, że może być ale nie musi
    potwierdzanie ma posłużyć do nowego podziału według częstotliwości występowania?
    nowych statystyk?
    czy zostanie dodana do AM Traffic nowa prognoza?
    prognoza występowania "suszarek"?

    cytat: "wówczas zobaczycie zalety systemu reputacji POI"
    oby ta reputacja punktów POI "suszarka" nie przyniosła wzrostu innych punktów

  • Support 182473, dnia czw, 17 cze 2010, 09:30:47

    @marek.l
    Aktualnie w systemie reputacji jest wykorzystywane wyłącznie kryterium czasu. Dodatkowe kryteria w tym częstotliwość występowania zostaną włączone w późniejszym czasie.

    Dane dotyczące reputacji POI nie są przekazywane do AM'Traffic. Można je pobrać podczas synchronizacji MiploSync.

    Ostatnio zmodyfikowany czw, 17 cze 2010, 12:44:37 przez
  • biwbmk 001863, dnia czw, 17 cze 2010, 11:33:55

    Moim zdaniem AM zrobiła błąd wprowadzając taką formę weryfikacji. Należało poinformować użytkowników o zamiarze wprowadzenia takiej funkcji i określić czas w jakim będą zbierane potwierdzenia tych punktów a nie wycinać je z biegu. Ja nie mam zwyczaju powtórnego zaznaczania już istniejących punktów. Efektem takiego postępowania jest zniknięcie wyświetlania np. kulkudziesięciu fotoradarów przenośnych we Wrocławiu. Lepszym rozwiazaniem byłoby wprowadzenie tych kategori z * (przeterminowane) i wprowadzenie komunikatów głosowych np. "możliwy fotoradar przeterminowany" i ja jadąc koło takiego miejsca usłyszę informację, że jest ten punkt przeterminowany to wtedy go potwierdzę. Jednak warunkiem takiego postępowania jest przystosowanie AM do bezpiecznego potwierdzenia przyciskiem. Ja mając Asusa jednym przyciskiem wprowadzam punkt a potem na spokojnie wprowadzam opisy. W innych typowo samochodowych urządzeniach chyba nie ma takiej możliwości.

    Jest pewien sposób wyświetlania utraconych po synchronizacji punktów ale to Support musi mi wyrazić zgodę na jego podanie, po wcześniejszej konsultacji jaki wpływ na AM ma to znalezione rozwiązanie.

  • Ukryty, dnia czw, 17 cze 2010, 14:55:56

    Zastanawiam się tylko jak mam potwierdzić "zablokowany odcinek" jeżeli AM domyślnie omija szerokim łukiem takie miejsca (bo tak mam ustawione w MiploTraffic) i nigdy mnie tam nie poprowadzi, przynajmniej mam taką nadzieje :-) W takim przypadku jeżeli nie będzie potwierdzeń punktu zostanie on "wykasowany", a AM zgodnie z programem poprowadzi mnie tą drogą zablokowaną. W sumie okazuje się, że zatraca się idea takiego punktu, a ja jestem ZMUSZONY (czego bardzo nie lubię) go dodać, żeby inni nie pojechali tą drogą i nie tracili niepotrzebnie czasu. Mogę dodawać punkty ale przy okazji i jak mam czas na to ale szlag mnie będzie trafiać jak trafie na takie miejsce, a będzie mi się spieszyć.
    Proszę Support o przemyślenie tej kategorii.

  • Support 182473, dnia czw, 17 cze 2010, 16:25:16

    @mcza
    Ograniczyliśmy ilość kategorii w systemie reputacji do 3 czyli:
    * Fotoradar przenośny
    * Radar, pomiar prędkości
    * Radiowóz z kamerą

    Kategorie, które usunęliśmy z systemu reputacji będą obsługiwane w specjalnym trybie ale poza systemem reputacji.

    Ostatnio zmodyfikowany czw, 17 cze 2010, 21:49:13 przez
  • Ukryty, dnia czw, 17 cze 2010, 21:40:15

    "potwierdzenie punktu POI jest możliwe wyłącznie z poziomu AutoMapy"
    W moim NavRoad460 są tylko 2 przyciski: "on/off" i "power".
    Nie mogę potwierdzać przeterminowanych POI :(

  • zbychorek 001958, dnia czw, 17 cze 2010, 22:34:15

    Czy ktoś ma problemy z "ostrzeganiem" pkt. POI?
    Dokładnie chodzi o to, że przy ustawieniu "pokazuj ramkę ostrzegawczą aż do minięcia" AM wyświetla ramkę przez pierwsze 100m (na 500m).
    Czy to jest błąd?

  • wal 088918, dnia czw, 17 cze 2010, 23:40:05

    Włączając tę funkcję nie będziesz miał innych ostrzeżeń aż do minięcia tego punktu. W dawnych wersjach AM mogłeś określić priorytet POI w trzech stopniach. Było to bardzo praktyczne. W momencie kumulacji POI w promieniu np. 50 m, dla Ciebie ważnych i ustawionych ostrzeżeń na podobny dystans program informuje o najbliższym POI np. kategoria "Pani" ale Ciebie bardziej interesuje kategoria "Fotoradar", który to POI oddalony jest 10 m i temu służył priorytet. Teraz w powyższej sytuacji możesz użyć funkcji - jest to namiastka "Pokazuj aż do minięcia". Osobiście nigdy nie używam tej funkcji bo nie wiem jaka kumulacja POI gdzieś może wystąpić.

  • wal 088918, dnia czw, 17 cze 2010, 23:47:04

    Mała errata.
    Jak była możliwość ustawienia priorytetu POI to oczywiście w sytuacji kumulacji POI przez Ciebie wybranych, ostrzeżenie było o POI z wyższym priorytetem.

  • zbychorek 001958, dnia pi, 18 cze 2010, 01:03:49

    Tu raczej chodzi o błąd w programie.
    W poprzedniej wersji AM było OK, teraz w AM 6.5 jest taka sytuacja, że jeżeli ustawię opcję "pokazuj aż do minięcia" to program pokazuje ale tylko przez 100m potem kolejne 400 już znika i nie ma ramki (ustawiona odległość dla POI jest 500m)
    To nie jest sprawa priorytetu ponieważ na drodze jest tylko jeden pkt. POI i nie ma żadnego w okolicy 2km

  • wal 088918, dnia pi, 18 cze 2010, 12:29:43

    Jeżeli tak się dzieje jak opisujesz /nie sprawdzałem/ to raczej jest błąd.
    Przy okazji twego problemu pozwoliłem nie co szerzej opisać skutki włączenia tej funkcji /przynajmniej tak było we wcześniejszych wersjach AM/.

  • Ukryty, dnia pi, 18 cze 2010, 13:07:33

    zbychorek: u mnie jest podobnie, ramka pokazuje się tylko w momencie komunikatu głosowego. Jeżeli jest powtarzany komunikat to i ramka się pokazuje. Ja mam ustawione żeby tylko raz informowało więc i ramka tylko raz się pokazuje.
    Pytanie do Supportu: czy taki był zamiar? czy jest to błąd?

    Support: fajnie, że słuchacie głosu "ludu" ;-)
    Wasza propozycja budowania reputacji punktu poprzez dodanie POI jest dla mnie trochę niepraktyczna. Nawet jeżeli zrobię sobie skrót do "(BP)Dodaj POI" w Moje menu to muszę kliknąć aż 3 razy, żeby dodać punkt. Mało prkatyczne i niebezpieczne podczas jazdy. Sprawa by się miała inaczej jeżeli można by do Moje menu od razu dodać np. (BP)Fotoradar przenośny".
    Jednak bardziej skłaniam się do rozwiązania, że AM jak napotka taki punkt to ekran robi się np. szary jak przy szykaniu sugnału GPS, a cały ekran staje się na 3-5 sek "guzikiem" do zatwierdzenia. Rozwiązanie o wiele łatiwejsze dla użytkownika, a trzeba pamiętać, że czym więcej karzecie robić tym mniej będzie chętnych. Oczywiście musiała by być możliwość wyłączenia potwierdzania dla ludzi którzy nie chcą tego robić np. początkujący z AM.

  • ochkarol 003526, dnia pi, 18 cze 2010, 15:24:20

    Tzn co? Przy każdym "reputacyjnym" POI ma się ekran nawigacji robić szary?
    Nieaktywnych (czyli niepotwierdzonych na czas) nie zobaczysz na ekranie AM wcale.

  • Ukryty, dnia pi, 18 cze 2010, 15:47:48

    ochkarol: nie tak od razu. Support pisał o rocznym czasie przez jaki będzie aktywny dany punkt. Jeżeli przez rok nikt go nie potwierdzi to będzie przeterminowany. Mi chodzi o to, że jak będziesz sobie jechał samochodem to prościej Ci będzie potwierdzić punkt przez 1-razowe kliknięcie na ekranie, który w pobliżu takiego punktu na kilka sekund stanie się półprzeźroczyście szary tak żeby nie ograniczał widoczności mapy. Jeżeli klikniesz, potwierdzasz na TAK, jeżeli nie będzie reakcji domyślnie AM uzna odpowiedź na NIE. Tym sposobem ograniczamy klikanie i kierowca nie dekoncentruje się podczas prowadzenia.

    Szary ekran i klikanie kierowcy w niego równie dobrze można by w przyszłości zastosować jako dodatek do AM w celu zapobieganiu zaśnięcia kierowcy i badania jego reakcji. W pociągach stosuje się takie rozwiązanie do kontroli maszynisty podczas prowadzenia wagonów. System losowo generuje dźwięk i miga kontrolka proszą o przyciśnięcie guzika przez maszynistę. Nie pamiętam dokładnie czy od razu czy za którymś razem jak maszynista nie naciśnie to pociąg automatycznie hamuje :-) (taka drobna wstawka do rozmowy)

    Moim zdanie potwierdzanie przez dodanie POI będzie problematyczne i obawiam się, że zbiegiem czasu ludzie przestaną to robić. Jeżeli ma to działać to musi być szalenie proste i przyjazne.

  • j_krupski 000196, dnia pi, 18 cze 2010, 17:04:51

    Coś jest zepsute w synchronizacji. Ustawiam w automapie wybrane przeze mnie punkty POI wbudowane w mapę. Dokonuję synchronizacji. I co?!!! Mam znów aktywowane nie wybrane przeze mnie POI. Np: wybieram bank PKO BP a po synchronizacji mam wszystkie banki. Poprzednio miałem to co sam sobie wybrałem. Wcześniej można było wybrać obszar : Polska lub cała Europa. Teraz nie ma tej mozliwości. Czyli pobrane POI dotyczą jakiego obszaru?
    Pozdrawiam

  • Ukryty, dnia pi, 18 cze 2010, 18:13:53

    j_krupski: jeżeli masz mapę Polski to AM pobierze wszystkie POI dla Polski. Jeżeli masz Europe to pobierze dla Europy. Nie ma potrzeby już wybierać obszaru. Co do wyświetlania POI masz najprawdopodobniej źle ustawiony plik synchronizacji. Wejdź najpierw do MiploSync i w zakładce Sync sprawdź który plik jest synchronizowany. Otwórz AM i Menu -> POI -> Zarządzanie tam klikamy Otwórz. Wskaż ten sam plik który był w MiploSync.
    Teraz zsynchronizuj dane i powinno zadziać. U mnie działa.

  • ludwik.td 001175, dnia pi, 18 cze 2010, 21:05:50

    Potrzebna jest możliwość potwierdzania punktów w miplo i przez tego samego usera.

  • marek.l 018396, dnia pi, 18 cze 2010, 23:02:00

    zastanawiam się dlaczego tyle komentarzy i chętnych do potwierdzania
    zasada suszarek jest jedna mają w większości stałe miejsca
    jedyną zmienną jest jak ja to nazywam czas "uśpienia"
    jest on różny i nieprzewidywalny
    trwający nawet parę lat
    chcecie kasujcie tzw. przeterminowane
    a ja jestem już o krok od kupna CB
    wtedy wywalę suszarki i inne kontrole
    teraz chociaż co jakiś czas komunikat podnosi mi nogę z gazu

    może lepiej zadbać o blokady
    niech każdy rozejży się w swoim rejonie
    żeby dowiedzieć się o blokadzie w Mrągowie
    http://www.miplo.eu/point.php?p=Tkk6BFhY
    odległej o 600km od mojego miejsca zamieszkania
    musiała stanąć mi na drodze
    czyżby z tamtego rejonu nikt nie miał AM
    czy może bardzo zajęty jest potwierdzeniami
    minął prawie tydzień, a nikt nie zablokował drogi od drugiej strony

  • pawelukas 106392, dnia sob, 19 cze 2010, 11:03:38

    Sposób ostrzegania na pewno się zmienił.We wcześniejszych wersjach miałem ustawione ostrzegaj raz, i bez pokazuj aż do minięcia, ramka wyświetlała się ok. 3 sekund, był czas zerknąć i zorientować się o co chodzi. teraz wszystkie ostrzeżenia mam ustawione też jednakowo, a ramki się świecą, migają, czasami tylko dosłownie błysk ramki ostrzegawczej. Niestety wysyłanie sugestii i wniosków nie przynosi rezultatów, tylko stratę czasu przed komputerem. Masa innowacji niekoniecznie przydatnych lub nie do końca poręcznych użytkownikowi, tylko czasami budzące irytację że jest funkcja a ja nie mogę tego rozgryźć, a szukanie opinii na forach, lub czytanie tych komentarzy w celu poszukania pomocy to kolejna strata czasu.
    Z AM w nawigacji dobrze, ale mogłoby być lepiej.

  • sebaskow 000657, dnia pon, 21 cze 2010, 03:26:39

    A zdarza wam się że nie wrzuca punktów POI do waszej mapy?
    np punkt:

    http://www.miplo.pl/point.php?p=oj7kwj2b

    Po kilku synchronizacjach nie mam go w moim urządzeniu.

    Sprawdźcie czy macie ten punkt w swojej mapie.
    Bo już nie wiem czy mój palmtop jest uszkodzony czy problem jest z mapą.

    Pozdrawiam

  • marek.l 018396, dnia pon, 21 cze 2010, 08:32:48

    [sebaskow]
    a czy czasami nie usunąłeś tego POI z AM
    wcześniej jeśli POI został usunięty nie był już przywracany podczas synchronizacji
    to nowe POI i pewnie nie zostało wbudowane
    czyli zachowuje się jako POI użytkownika
    na tym etapie można je kasować
    pewnie "bawiłeś" się nim (to punkt utworzony przez Ciebie)
    teraz musisz poczekać aż zostanie wbudowany
    wtedy go odzyskasz

  • stargardszczec, dnia pi, 25 cze 2010, 21:10:08

    Sytuacja z "przeterminowanym" POI jest taka : użytkownicy na tym forum piszą że nie są zadowoleni z tej nowości, a MIPLO przekonuje że jest lepiej... dzisiaj zapłaciłem 200 zł, bo w AM nie było punktu! Ten punkt jest w MIPLO i figuruje jako przeterminowany... bardzo śmieszne...

  • ajbm, dnia sob, 26 cze 2010, 09:39:34

    Zapłaciłeś, bo nie jeździsz zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Niestety, kary są za niskie, a policji nigdy nie ma tam, gdzie trzeba i w rezultacie za dużo szaleńców jeździ po drogach, narażając na niebezpieczeństwo innych uczestników ruchu. A kategorie z radarami powinny być zlikwidowane, bo wręcz zachęcają do łamania przepisów, czego przykładem jest poprzednia wypowiedź.

  • PPepe.EU 104895, dnia sob, 26 cze 2010, 09:46:43

    ... Kolejne komentarze nie związane z tematem "System reputacji punktów POI" a będące odległą dyskusją na tematy poboczne zostaną skasowane. ...
    PPepe - Global Moderator

  • Ukryty, dnia sob, 26 cze 2010, 10:41:16

    Z tego co mnie pamięć nie myli AM jest systemem nawigacyjnym, a nie antyradarowym. Nie zwalnia od myślenia i przestrzegania przepisów ruchu drogowego. Moim zdaniem reputacja punktów ma sens ale, jako że jest to bardzo świeża propozycja musi zostać rozwinięta i dopracowana, a samo życie zweryfikuje zasadność powstania tego projektu. Moim zdaniem lepiej mieć jedną opcję więcej niż jedną mniej. Wszystko jest kwestią jak będzie to rozwiązane będzie angażować użytkownika, bo jeżeli będzie za bardzo to użytkownik się "wypnie" lub "zamknie" :-)
    Z drugiej strony mam nadzieję, że Aqurat nie będzie ciągle dodawać nowych opcji i zapomina o tym co już ma w AM. Ciągle jest do dopracowania LiveDrive i dostarczanie informacji do użytkownika na bieżąco.

  • andrzejanna 002678, dnia sob, 26 cze 2010, 23:55:05

    Myślę, że pomysł jest dziwny... i nie wiem, czemu ma służyć. Używam automapy i nie spotkałem się z bzdurnym oznaczeniem. Jak coś nie gra, to można wnioskować o usunięcie. Ten pomysł to przerost formy nad treścią...

  • Ukryty, dnia wto, 29 cze 2010, 22:12:49

    a nie można by w miplosync na przykład dodać opcji wyboru: pobieraj również punkty przeterminowane? tudzież nie nie ukrywaj punktów przeterminowanych...

    najlepiej mieć wybór a każda nowa funkcja/funkcjonalność jest dobra jeśli da się z niej nie korzystać :-)

  • Ukryty, dnia ro, 30 cze 2010, 10:23:25

    Kolejny raz całkiem niegłupi pomysł jest wprowadzany "od d* strony".
    1. Nie życzę sobie, aby program "automagicznie" kasował punkty w tak istotnej kategorii - powinien przenosić je do kategorii odpowiednio "radar/videoradar przeterminowany", która powinna być normalną dającą się wyświetlać/synchronizować/ostrzegać.
    2. Zamiast konieczności zgłaszania po zylion razy tego samego punktu, znacznie sensowniej było (w końcu jesteście częścią AM czyż nie?) zmienić w programie - na 2/3/n miesięcy przed przeterminowaniem się punktu przy ostrzeżeniu (ew. wyświetleniu) o POI - "dymek" informujący o przeterminowaniu i 2 przyciski "potwierdzam"/"nie potwierdzam".

  • ravk 001133, dnia ro, 30 cze 2010, 13:29:28

    Wolałbym, żeby zamiast wpuszczać parę w gwizdek "systemu reputacji" MIPLO skupiło się na implementacji wprowadzonego niedawno w Polsce (na zachodzie działającym od wielu lat) systemu TMC.

  • j_krupski 000196, dnia ro, 30 cze 2010, 14:31:16

    Pomysł może i dobry ale okazuje się, że po aktualizacji zniknęły fotoradary z miejsc, w których stały i nadal stoją. A było poprzednio juz tak dobrze. Korzystam z serwisu MIPLO juz ponad 2 lata i byłem zadowolony. Mam nadzieję, że w momencie pojawienia się AM 6.6 to funkcja POI będzie już działać prawidłowo. Pozdrawiam

  • PPepe.EU 104895, dnia ro, 30 cze 2010, 14:54:43

    System reputacji ma wpływ tylko na następujące kategorie:
    * Fotoradar przenośny
    * Radar, pomiar prędkości
    * Radiowóz z kamerą

    Nie ma wpływu na kategorie grupy Fotoradar stacjonarny.

    Aby wyświetlać wszystkie fotoradary należy zaznaczyć Wbudowane i Użytkownika (analogicznie ostrzeganie).
    Dawne "wbudowane POI" w mapę, z których nasi użytkownicy nie korzystali ponieważ pobierali bazę miplo już nie istnieją.
    Teraz Wbudowane to POI, które na dzień kompilacji mapy znajdują się w bazie Miplo a Użytkownika to te które doszły, zmieniły stan (zapisy). Dodatkowo z listy wbudowanych są kasowane te, które zostały usunięte z bazy.

    Więc w grupie Fotoradar stacjonarny nic się nie zmienia.
    Jedynie należy zaznaczyć wyświetlanie obu "źródeł" POI.

  • j_krupski 000196, dnia ro, 30 cze 2010, 18:26:35

    Dziękuję za odpowiedź

  • Ukryty, dnia ro, 30 cze 2010, 20:44:13

    Dodatkowo z listy wbudowanych są kasowane te, które zostały usunięte z bazy"

    na pewno kasowane, czy tylko ukrywane na mapie?

  • andrzejanna 002678, dnia ro, 30 cze 2010, 21:13:32

    a jak wyświetlać punkty niezatwierdzone przez moderatorów? Wiele z nich czeka na zatwierdzenie wiele miesięcy, a są naprawdę pomocne, np. informacje o bankomatach ... to okres wakacji. Ostatnio zauważyłem, ze wiele takich punktów "zaginęło" . Mam propozycję, aby nie podejmowano decyzji o wczytywaniu tych punktów za użytkowników Automapy. To oni najlepiej wiedzą, co dla nich najlepsze. Ogólnie po ostatniej aktualizacji do AM 6.5 nie ufam nawigacji...

  • PPepe.EU 104895, dnia ro, 30 cze 2010, 21:25:32

    cyt: a jak wyświetlać punkty niezatwierdzone przez moderatorów? ... - opcja w Miplosync, zakładka OPCJE - "Pobieraj niezweryfikowane POI".
    Proszę również sprawdzić czy jest włączone wyświetlanie WBUDOWANYCH i UŻYTKOWNIKA.
    Jestem pewien, że nic nie "zaginęło".

  • andrzejanna 002678, dnia nie, 4 lip 2010, 09:32:43

    A jednak nie pobiera. Na mapie Miplo są, a na nawigacji nie ma. Sprawdziłem wszystko, dotąd nigdy nie było problemów. Spróbuję jeszcze przeinstalować mapę. Poza tym mam pytanie: czy z AM usuwane są punkty, które usunięto z Miplo? Bo widzę jakieś zwielokrotnione punkty, których na Miplo już nie ma... nie pomaga żadna synchronizacja...

  • sebaskow 000657, dnia wto, 6 lip 2010, 20:13:01

    Ja mam to samo. Brakuje mi punktów i nie usunęło z mojego urządzenia punktów których już nie ma w miplo.


    Pozdrawiam

  • Misial 000855, dnia czw, 22 lip 2010, 11:57:11

    Chyba jednak troszkę poszliście w złym kierunku odnośnie przenośnych fotoradarów, co znaczy, że przeterminowany??
    Np Bydgoszcz ten fotoradar jest mobilny, dziś jest tu jutro tam... a najczęściej są to stałe miejscówki... dobrze, że są stare punkty więc trzeba będzie się jednak troszkę uwstecznić ....

    Ostatnio zmodyfikowany czw, 22 lip 2010, 18:08:54 przez
  • arek202 000385, dnia ro, 28 lip 2010, 23:09:50

    Codziennie dojeżdżam do pracy 20 km (do Szczecinka) i raz w tygodniu stoi jedna fotka (straży miejskiej ze Szczecinka) na wylocie z miasta w punkcie przeterminowanym i raz w tygodniu druga fotka 15 km dalej (straży miejskiej z Bornego Sulinowa).

    Jako że jestem autorem obu punktów nie mogę ich potwierdzić, a jak widać nikt inny tego też dotąd nie zrobił.

    Jak potwierdzać je z Automapy jeszcze nie doszedłem, ale coś mi nie idzie. Albo Automapa nie jest user friendly, albo moja świadomość techniczna nie nadąża za Automapą. Czy mam robić zdjęcia, aby w trosce o innych użytkowników dokumentować, że fotoradary tam rzeczywiście stoją i przesyłać je do supportu Miplo na dowód prawdziwości tego co piszę? A może pisać podania o ich aktywację i słać listem poleconym, jeśli rozwiązania informatyczne przestają działać?

    Tak właśnie (nie)działa reputacja. Punkty są niepotwierdzone, a straż tylko czesze turystów z kasy, bo miejscowi przynajmniej wiedzą gdzie uważać. Jutro jadę w długą trasę. Całe szczęście, że mam CB na suszarki i przenośne fotki, bo z Automapy skorzystam tylko do wyznaczania trasy, dla masztów stacjonarnych i Traffiku, który nawet pozytywnie mnie zaskoczył.

    Mam nadzieję, że coś pozytywnego z tą reputacją się stanie, bo kiedyś przynajmniej ciągle coś ostrzegało, nawet jeśli za często, a teraz mija się fotoradar, który stoi często w tym samym miejscu, a Automapa nawet nie jęknie. Pozdrawiam.

  • albercik102 085135, dnia sob, 31 lip 2010, 08:58:46

    W okolicy Tucholi jest kilka "przeterminowanych" miejsc z kontrolą radarową. Już niedługo posypią się mandaty, bo policja stoi tam dosyć często. Jeszcze raz zwracam uwagę, że nie sposób potwierdzić w czasie jazdy stojący radar (bo jak - zatrzymać się i "grzebać" przy nawigacji?),
    trochę łatwiej jak już nas policja zatrzyma, w czasie gdy wypisują mandat możemy dany POI potwierdzić, ale to już musztarda po obiedzie.

  • Ukryty, dnia wto, 10 sie 2010, 21:24:43

    Chętnie potwierdziłbym kilka napotkanych kontroli drogowych, suszarek itp.i zapewne w przyszłości.
    Niestety potwierdzenie jest tylko dostępne z poziomu programu nawigacyjnego a aż takim maniakiem nie jestem by tworzyć jakieś abstrakcyjne punkty, które mają służyć potwierdzeniu.
    Oczekuję wprowadzenia również takiej opcji na www - klikam na dany punkt i w oknie wybieram np. "więcej/potwierdź punkt". Łatwiej to uczynić przed ekranem monitora niż mknąc mając na uwadze bezpieczeństwo, warunki drogowe czy pogodowe.
    Czy ktoś z Supportu Miplo czytał "Ważną Informację" po uruchomieniu po raz pierwszy AM?"Zmian ustawień AutoMapy dokonuj w czasie postoju pojazdu, NIGDY podczas jazdy"
    Więc prosiłbym o dostosowanie potwierdzania punktów do ostrzeżeń sygnowanych przez AutoMape.

  • Daniel.Janowski 000165, dnia pi, 20 sie 2010, 19:48:47

    A jak ma się klikanie przy suszarkach i radarach na dodawanie POI, wybieranie kategorii i grzebanie w nawigacji do zalecenia żeby nie używać nawigacji podczas jazdy ;)
    Jak dla mnie musiałaby być możliwość zrobienia tego max. 2 kliknięciami.
    Inną sprawą jest to że o wiele łatwiej jest zanegować punkt niż go potwierdzić, więc z zasady będzie więcej negacji niż potwierdzeń.

    Daniel

  • sebaskow 000657, dnia nie, 22 sie 2010, 19:26:16

    A jak usunę punkt. A później okaże się że to był błąd to już na zawsze zniknie on z mojego urządzenia?

    NIe rozumiem dlaczego uparliście się na ten sposób a nie wykonaliście dodatkowej funkcji w programie. Przecież chyba w jakiś sposób współpracujecie z programistami AM.

    Lubię cały ten system ale aż tak to mi się nie chce bawić żeby wstawiać punkty które już są, albo usuwać bo jakiś policjant z fotoradarem ma dzisiaj wolne.


    Pozdrawiam.

  • Ukryty, dnia wto, 24 sie 2010, 21:51:25

    A ja tu czegoś nie rozumiem... "Aby potwierdzić POI należy w AutoMapie dodać nowy POI w okolicach punktu POI, który chcemy potwierdzić." - ale przecież w AM nie widać przeterminowanych POI, jak więc trafić z tym nowym POI w odpowiedniej odległości np. od punktu "Radiowóz z kamerą"?

  • wolf1955, dnia wto, 31 sie 2010, 10:53:13

    Witam serdecznie i dziękuję za życzliwą pomoc aby tak dalej .POZDRAWIAM.

    Ostatnio zmodyfikowany wto, 31 sie 2010, 22:12:28 przez
  • ludwik.td 001175, dnia nie, 5 wrz 2010, 21:20:54

    Idea reputacji punktów jest ciekawa, ale jej implementacja kiepska z kilku powodów:

    1. Słaba użyteczność: nieintuicyjny i skomplikowany sposób potwierdzania punktu.
    2. Nieefektywność: użytkownik nie ma motywacji do potwierdzenia punktu nieprzeterminowanego "ktoś inny pewnie potwierdzi". A potwierdzenie punku przeterminowanego niczym się nie różni dla usera od dodania nowego punktu.
    3. Nieefektywność2: punkty na trasach mało uczęszczanych przez userów AM mają statystycznie dużo mniejsze szanse na potwierdzenie niż punkty na trasach uczęszczanych.

    Może rozwiązaniem byłby wspomniane już poprawki funkcjonalne i zmiana terminu ważności punktu lub uzależnienie go od ruchu na danym odcinku?

    Na pewno warto zebrać opinie i sugestie użytkowników przed wprowadzeniem zmian?

  • 4utech, dnia ro, 15 wrz 2010, 16:33:58

    Witam,

    Przepraszam ze wy tym miejscu, Bardzo prosze o info czy da sie zgrac wszystkie poi za jednym razem - wszystkie kategrie.

    pozdro

    Ostatnio zmodyfikowany ro, 15 wrz 2010, 19:17:30 przez
  • Ukryty, dnia czw, 16 wrz 2010, 10:28:30

    Ale po co ??? Przecież punkty masz wbudowane w AM.
    Pobierana jest tylko 'różnica' pomiędzy wszystkimi punktami z miplo a punktami wbudowanymi w AM.

  • Ukryty, dnia wto, 21 wrz 2010, 18:03:02

    Kto wie dlaczego w AM nie wchodzą nazwy ulic z miplo?

  • Ukryty, dnia czw, 23 wrz 2010, 00:14:04

    Kolejny już raz po synchronizacji wywalam wszystkie blokady, bo ciągle MIPLO wciska mi na E-7 zablokowane odcinki np. okolice Pawłowa, Lutka, Waplewa i AM usiłuje mnie poprowadzić wioskami. A tam faktycznie trwają prace nad budową E-7, ale przejazdu nikt nie zamyka. Coś słabowato z weryfikacją danych, w dalszym ciągu niestety.

  • PPepe.EU 104895, dnia pi, 24 wrz 2010, 09:17:42

    ... Widocznie sam Pan żle skonfigurował usługe Miplotraffic. Proszę poczytać opis. Jeśli będą pytania to proszę pisać do mnie, udzielę pomocy. ...

  • pmuldner, dnia pon, 4 pa 2010, 02:24:15

    AM 6.6. PL. Clarion MAP780. Po synchronizacji za pomocą MiploSync na kartę przez PC jakiś czas (1-2 dni) nawigacja chodzi OK, a potem przy kolejnym uruchomieniu melduje, że w moim profilu (osobowy) nie może uruchomić pliku _ceAM.exe. Miplo po takiej zawieszce podaje, że Automapa wymaga aktualizacji i nie chce synchronizować. Muszę formatować kartę, wtedy jest dobrze, dopóki znów mnie coś nie podkusi i nie uruchomię tej cholernej synchronizacji. Kolega ma jakąś inną nawigację i stwierdził dokładnie to samo. Czyli to chyba nie jest kaprys mojego urządzenia.
    Po naukowym zbadaniu sprawy mam wniosek: winne są dane MiploTraffic dotyczące m.in. robót drogowych (cały zestaw tej sekcji) i antyblokad. Sprawdziłem, stopniowo zawężając zakres danych. Od dwóch tygodni korzystam więc tylko z AM'Center i jest OK, przestało bruździć (a robiło to złośliwie, w najbardziej nieoczekiwanym momencie).
    O ile mi wiadomo, nie mam więc antyblokad i wielu samych blokad. Dzisiaj znów spróbowałem MiploTraffic i d**a blada. AM padła jak zwykle, po godzinie jazdy po Warszawie. Nieopatrznie wyszedłem z auta i wyłączyłem nawigację. Już się AM nie uruchomiła. Dojechałem na mapie nawigacji, niestety sprzed roku. Reset nic nie pomógł, bo błąd jest w plikach na karcie. Coś niedobrze z tym. Czyżby tak działało zbytnie zaufanie do amatorów dopuszczonych do spółki...?

  • komada 000348, dnia sob, 23 pa 2010, 00:27:26

    Ja tez mam mieszane uczucia wzgledem "przeterminowania" POI. Wierze jednak, ze decyzja o tym byla przemyslana - widac, ze Autorzy nie spia tylko rozwijaja produkt :-)))

    Sugeruje jednak, tak jak czesc przedmowcow:
    1) by byl czas karencji przed usunieciem POI, podczas ktorego AM szczegolnie wyraznie ostrzegalaby, ze punkt bedzie/jest przeterminowany
    2) potwierdzenie/brak potwierdzenia POI nie moze byc przeprowadzany na zasadzie dodawania/usuwania punktu (niemozliwe do wykonania podczas jazdy), a powinien raczej byc na zasadzie klikniecia "potwierdz POI: TAK/NIE" - moga na chwile w rogach pojawiac sie stosowne klawisze (np. polprzezroczyste)?
    2a) brak reakcji uzytkownika, nie moze wg mnie byc traktowany jako brak potwierdzenia - po prostu nie zawsze mozna zareagowac na komunikat
    3) popieram sugestie, by autor mogl potwierdzac POI - czesto autor jest w okolicy jednym z nielicznych, ktory jest w stanie (i chce mu sie) zweryfikowac punkt, dzieki czemu okazjonalny uzytkownik ma szanse miec sprawdzona informacje
    4) tez jestem za tym by NIE USUWAC przeterminowanych POI automatycznie z AM, a pozostawic wybor uzytkownikowi

    I jeszcze jedna sprawa: Fotoradar przenosny to dla mnie "mozliwy radar" ja po prostu rozumiem to, ze moze byc lub, nie... Zakladam, ze ten co go zglosil nie widzial go tam raz, tylko wie, ze czesto tam jest ... Mam nadzieje, ze system reputacji ma w takim przypadku tak ustawiony prog braku potwierdzen by go kilka negatywnych komentarzy nie usunelo.

    Jeszcze raz chce podkreslic, ze nie neguje pomyslu, bo faktycznie moze pomoc w weryfikacji punktow (nawet wszystkich nie tylko tych 3 kategorii), ale obecny sposob potwierdzenia wg mnie stwarza niebezpieczenstwo utraty punktow mimo istnienia obiektow, ktore one opisuja. A co gorsza dzieje sie to poza swiadomoscia uzytkownika.

  • F1le 000058, dnia pi, 12 lis 2010, 12:03:06

    Nie wiem po co jest to tak pomącone. Wczesniej bylo OK, byly punkty POI a w Miplo mozna bylo sobie filtrowac co sie chce, czego nie, teraz POI wlasciwie przestaly dzialac, radary, wideoradary wszystko poszlo...

  • M4ciek 000209, dnia pi, 19 lis 2010, 02:00:04

    a ja CHCĘ WIDZIEĆ PRZETERMINOWANE PUNKTY z tej kategorii. da się? wolę zwolnić i uważać jak mi AutoMapa krzyczała o możliwym "śmietniku" jak do tej pory;

    na tą chwilę już wiem, że nie przedłużę licencji na kolejny rok jeśli nie dostanę możliwości wyboru - bardzo nie lubię jak ktoś chce mnie uszczęśliwiać na siłę.

  • Sebastian_1974 011957, dnia sob, 20 lis 2010, 10:06:33

    Już widzę jak wszyscy potwierdzają te wybrane kategorie ;)))), Stoi policja - widzimy ich, jedziemy 100m dalej - zatrzymujemy się ;) - wbijamy POI - celem potwierdzenia - jedziemy dalej - hihihhihi.

    Jaka jest skuteczność pomysłu widać po potwierdzeniach - po prostu ich nie ma ;P - czyli nikt nic nie potwierdza.

  • jaroslaw_repec 026411, dnia pi, 31 gru 2010, 01:12:16

    Użytkownikiem AM jestem właściwie od niedawna - można powiedzieć, że mam bardzo świeże spojrzenie na tematy poruszane w MIPLO - po prostu nie znam poprzednich wersji oprogramowania. Moja przygoda zaczęła się od wer. 6.6.1 - mogę powiedzieć jedno:

    są rejony (a troszkę poruszam się po kraju) gdzie widać działalność użytkowników AM, ale są rejony gdzie jest dosłowna susza. Dziś i to zupełnym przypadkiem doczytałem, że może mi "odparować" z AM informacja o suszarkach i innych drogowych przyjemnościach. TAKA CHECA POWINNA BYĆ OPISANA NA CZERWONO NA PIERWSZEJ STRONIE MIPLO - przecież żaden z nowych użytkowników nie czyta całego serwisu, a już zupełnie nie interesuje się reputacją POI - bo tak na prawdę to nie wiadomo do czego to przykleić. Dziś już wiem, że nie potwierdzone POI znikną mi za rok :-((((.

    To jest bardzo zły pomysł!

    Wolę fałszywe ostrzeżenie niż jego brak - zgadzam się, że nadmiar ostrzeżeń znieczula, ale należy wziąć pod uwagę dwie kategorie kierowców: miejskich i krajowych. Jeśli poruszamy się na terasie ul.AA - ul. BB to właściwie nie potrzeba nam info o suszarkach bo doskonale wiemy gdzie one są, ale jeśli robimy trasy Północ - Południe to zupełnie inaczej na to spojrzymy. Bardzo często jadę trasę Olsztyn - Poznań i naniosłem już sporo poprawek co do danych AM.

    Wiem jedno - nawet jeśli jestem autorem POI to nie będzie mi się chciało wprowadzać co roku tych samych informacji. Co najwyżej od czasu do czasu mogę wykasować POI w którym nigdy nie widziałem patrolu. Czyli mogę zanegować punkt, sądzę, iż po ożywionej dyskusji nadejdzie kolejna gdy posypią się mandaty - wiele punktów niedługo straci termin przydatności.

    Sugeruję utworzyć dodatkową kategorię POI przeterminowane, niech użytkownik sam decyduje czy AM ma o nich ostrzegać czy nie.

  • Ukryty, dnia wto, 4 sty 2011, 15:49:24

    cyt.: "...po wykryciu potwierdzenia punkt potwierdzajacy przestaje być widoczny (punkt potwierdzający jest usuwany z Miplo oraz z AutoMapy aby nie powstał dubel). ..."
    Pobożne życzenie jak wynika z doświadczeń roku 2010.

  • morette 290288, dnia wto, 4 sty 2011, 22:17:28

    Z tego co tu widać to przeważnie każdy neguje to rozwiązanie. Na tym etapie problem wydaje mi się że nie leży po stronie Miplo i systemu reputacji a po stronie AutoMapy i prostego oraz bezpiecznego rozwiązania go w programie.

    Co do punktów to jestem zwolennikiem aktualnej bazy. Każdy widać wychodzi z założenia by brać a nie dawać nic w zamian ze swojej strony. Rozumiem że system potwierdzeń nie jest idealny ale jakiś jest. Ja też zauważam jego niedociągnięcia. Proponuję zgłaszać uwagi i propozycje nowych rozwiązań do supportu AutoMapy aby zostały wdrożone w 7 wersji AM.

    Ileż to było dyskusji na zaprzyjaźnionym forum o wprowadzeniu tego rozwiązania. Odrobina wkładu włożonego przez każdego użytkownika pozwoli na zwiększenie i poprawienie jakości punktów w tych kategoriach. Podejrzewam że przynajmniej 1/4 punktów z obecnego systemu reputacji to punty przestarzałe. I znowu odwołam się do forum gdzie są narzekania że baza przechodzi w ilość nie w jakość. Tym małym krokiem możemy mieć na to wpływ. No oczywiście trzeba dać coś od siebie choć nie jest to może wygodne.

    Wydaje mi się że czas na zmianę mentalności użytkowników i choć minimalne zwiększenie zaangażowania.

    PS. Proponuje dodatkowo wykorzystywać z AM radio CB. Połączenie AM z CB daje naprawdę duże prawdopodobieństwo zaliczenia wpadki.

  • morette 290288, dnia wto, 4 sty 2011, 23:13:01

    nie zaliczenia miało być

  • matmic 004300, dnia ro, 5 sty 2011, 11:34:08

    Nie widzę sensu w tym cały systemie reputacji punktów POI. Ani ja, ani żaden inny znany mnie użytkownik AM, nie traci czasu na usuwanie jakiś punktów podczas jazdy, czy nawet na postoju, szukając jakiegoś POI miniętego 50km wcześniej. To samo dotyczy się dodawania. System reputacji powinien być po stronie Miplo, nie AM, bo jeżeli ja zobaczę nową suszarkę, czy cokolwiek innego, dodaje punkt na Miplo, a nie w AM. Cały ten system winien być dokładnie przemyślany i zbudowany na nowo, albo w ogóle z niego zrezygnować, bo i ja, i wielu innych użytkowników (powyżej) nie widzi w nim przyszłości.

  • Ukryty, dnia ro, 5 sty 2011, 21:19:42

    @pmuldner
    Kiepsko z Twoim "naukowym badaniem sprawy". Sytuacja, o której piszesz w pierwszym zdaniu, miała miejsce po zmianie słownika, plik: categories_ex_pl.dic. Po pierwsze nastąpiło zdublowanie w pliku synchronizowanym ilośći punktów POI a po drugie, na nie których urządzeniach pokazywał się błąd i tu cię cytuję "nie może uruchomić pliku _ceAM.exe". Utworzenie nowego pliku synchronizacji rozwiązuje problem bez "cudowania" i doszukiwania się drugiego dna. Błąd zgłosiłem do AM.

  • Ukryty, dnia ro, 5 sty 2011, 21:24:32

    Rzadko się loguję na miplo i teraz przeczytałem ten artykuł, problem nie zniknął i dziś.

  • albercik102 085135, dnia ro, 12 sty 2011, 10:42:48

    @morette ". Proponuje dodatkowo wykorzystywać z AM radio CB. Połączenie AM z CB daje naprawdę duże prawdopodobieństwo nie zaliczenia wpadki."

    Jeżdżę z nawigacją, dwoma telefonami na głośnomówiącym i niespecjalnie chce mi się dokładać do tego majdanu jeszcze CB (może zabraknąć czasu na kierowanie....)
    Aby potwierdzić POI trzeba dodać punkt tej samej kategorii w możliwie małej odległości od istniejącego - czyli co ? Hamować na widok suszarki i klepać w nawigację? tym bardziej, że nie wiem czy ten POI wymaga potwierdzenia- komu się chce (i nie ma to nic wspólnego z zaangażowaniem w tworzenie serwisu - po prostu jest zbyt upierdliwe - wędrówka po drzewie kategorii, aby wybrać opdowiednią itp)
    Jeśli reputacja POI ma być skuteczna to niezbędne jest ułatwienie w potwierdzaniu POI, czyli
    1. Wprowadzenie kat. POI przeterminowany - tak, żeby wyróżniał się z innych POI.
    2. Potwierdzanie z poziomu sprzętu (czyli przez naciśnięcie dymku/klawisza, bez konieczności wyszykiwania kategorii itp.)
    Brak takich potwierdzeń w czasie np. 3 miesięcy od przeterminowania danego POI powodowałby usunięcie POI.
    Sama idea jest dobra, ale niestety, aby była wpełni użyteczna niezbędne są duże zmiany w programie, a to jest raczej wątpliwe....

  • jaroslaw_repec 026411, dnia pon, 24 sty 2011, 11:41:34

    Ponownie wracam do tematu:
    - tak jak przypuszczałem ostatni kurs odbył się BEZ ŻADNYCH (no może kilka na 300km) ostrzeżeń - większość stałych postojów suszarek się przeterminowała. Ja spotkałem 4 patrole NIEOZNACZONE W AM. Moim osobistym zdaniem system reputacji jest do bani!
    - po raz kolejny monituję o wprowadzenie KATEGORII PRZETERMINOWANE POI, tak abym sam mógł decydować czy chcę być informowany o przeterminowanych POI.

  • albercik102 085135, dnia czw, 24 lut 2011, 21:26:15

    http://www.miplo.pl/point.php?p=8y2PvNdE
    Ciekawe jak potwierdzić ten POI. Mam się zatrzymać i klepać w nawigację na oczach zaciekawionych policjantów ? A może lepiej poświęcić się i dać się złapać ? Będę mieć czas na potwierdzenie POI w czasie wypisywania mandatu?
    W lutym widziałem ich tam 3 razy....

  • Ukryty, dnia pi, 25 lut 2011, 18:47:33

    Albercik, jak znalazłeś ten POI na miplo to chyba potrafisz też znaleźć go na mapie w swojej AM? Niekoniecznie od razu na drodze, możesz w domu pod pierzynką ;)

  • albercik102 085135, dnia sob, 26 lut 2011, 14:11:00

    To pod pierzynką można też potwierdzać ?

  • WALDEKOSA 000677, dnia pon, 11 kwi 2011, 11:10:39

    cyt: "jaroslaw_repec 025590, dnia 24.01.2011, 11:41
    Ponownie wracam do tematu:
    - tak jak przypuszczałem ostatni kurs odbył się BEZ ŻADNYCH (no może kilka na 300km) ostrzeżeń - większość stałych postojów suszarek się przeterminowała. Ja spotkałem 4 patrole NIEOZNACZONE W AM. Moim osobistym zdaniem system reputacji jest do bani!
    - po raz kolejny monituję o wprowadzenie KATEGORII PRZETERMINOWANE POI, tak abym sam mógł decydować czy chcę być informowany o przeterminowanych POI."

    Popieram kolegę w każdym punkcie. Lepiej 3 razy mieć fałszywy alarm niż 1 zaplacić.
    Kategoria przeterminowane - załatwia wszystko.

  • Ukryty, dnia pon, 11 kwi 2011, 18:59:07

    Wystarczy że się nauczycie potwierdzać istniejące patrole, a problem ich przeteminowania sam zniknie.

  • bogdan_no3 001729, dnia pon, 13 cze 2011, 13:49:12

    A dlaczego Miplo nadal obstaje przy swoim. Podczas jazdy nie jesteśmy w stanie potwierdzać punktów POI. Przeglądając mape w miplo tak możemy na spokojnie potwierdzić punkty, które mijalismy lub widzimy w swoim mieście. I tak jest synchronizacja z AM tj przez AM do Miplo. Za przykład Olsztyn ul. Żeromskiego zakaz wjazdu jeden przy wjeździe z ul. Jagiellońskiej, a następny kawałek dalej bez sensu, gdyż jadąc z drugiej ulicy Puszkina wjeżdżam w Żeromskiego bo chcę dojechać do Wojska Polskiego. Gdy z Miplo wystawiłem punkt to moderator usunął go i jest teraz prawidłowo jak powinno być. W miplo powinna być aktywna i w AM ta funkcja z rączką przy danym punkcie. W AM gdy wyswietli się punkt wystarczy, aby wyświetliła się rączka (tak lub nie) aktywna to można potwierdzić. Nie trzeba stawiać nowych w pobliżu lub kasować tych punktów. Aby system to zaakceptował.

  • Ukryty, dnia sob, 18 cze 2011, 23:07:11

    Prawda jest taka, że ostrzeganie o patrolach nie istnieje. Wczoraj przejechałem ok. 500 km i... cisza.

  • agnes1, dnia pon, 9 sty 2012, 08:22:56

    Na stronie www Intermarche Darłowo jest informacja o godzinach otwarcia
    np od pon do wt otwarty sklep jest od godziny 07:00 jednak w samym sklepie jest tablica informacyjna na której sklep otwarty jest od 08:00 jacek

  • nomad_fh 000252, dnia pon, 19 pa 2015, 18:24:18

    System potwierdzeń taki jak u konkurencji zbójnickiej - jest bardzo dobry. Mijając dany punkt mamy przez jakiś czas dymek z możliwością potwierdzenia lub negacji. Bez kombinowania, szukania itd.
    Niestety system z Miplo i AM jest co najmniej fatalny jeśli chodzi o obsługę potwierdzeń/negacji danego punktu.

  • Ukryty, dnia nie, 20 gru 2015, 11:54:22

    Nomad_fh: taką propozycję zgłaszałem już grubo ponad 5 lat temu podczas innej akcji modernizacyjnej w AM i z tego co pamiętem to wtedy otrzymałem odpowiedź, że podczas jazdy nie powinno się odrywać uwagi od kierowania pojazdem. Od tamtego czasu jak widać nic się nie zmieniło w AM, a smartfony upowszechniły się na dobre i dobrze wiadomo ile rzeczy na raz podczas jazdy robią niektórzy kierowcy więc dalej będę się upierał przy zdaniu, że to jedno puknięcie w ekran (cały ekran i podzielony 50/50 w stylu tak/nie) który przez np. 3 stanie się szary jest zdecydowanie mniej zgroźne niż pisanie sms.
    Będąc w innym mieście na pewno nie zapamiętam gdzie, co i kogo widziałem, a aktualny system reputacji jest niebezpieczny do obsługi podczas jazdy.

  • Ukryty, dnia czw, 14 kwi 2016, 18:07:52

    to może jest nienajgorszy pomysł ale jego realizacja jest bynajmniej zła - ten system potwierdzenia nie będzie działał jak powinien IMHO i tak u mnie w 40.000 mieście nie ma chyba ani jednego ważnego punktu, chociaż w conajmniej jednym przeterminowanym faktycznie kilka razy w miesiącu stoi patrol drogowy. od kilku lat -cinajmniej pięciu - jeździłem na bazie radarów z 2009 roku i wszystko działało jak należy, mandatów nie było a i system nie za często mnie ostrzegał, aż do teraz kiedy musiałem kupić nową nawigację z nowymi mapami i nowym systemem żółtych radarów, i uważam że to jest zły pomysł usuwać te niepotwierdzone punkty/kontrole prędkości/suszarki! W miejscach których stali i tak będą stać! Ewentualnie proponuje zrobić jakąś kompilacje patroli na bazie innych firm i statystycznie policzyć gdzie z prawdopodobieństwem przynajmniej te 35% punkt jest nadal aktualny... cokolwiek tylko nie kasujcie powołe takich punktów bo nikt ich nie potwierdził :(

  • Halny 001104, dnia czw, 5 maj 2016, 14:13:34

    Pomysł do "bani" lepiej mieć kilka niepotrzebnych ostrzeżeń niż korzystając z aplikacji w którą baze danych uzupełniało się nie raz nie można teraz być w 100% pewien.

Zaloguj się