Nie pokazuj więcej tej informacji

Powiadomienie o plikach cookie!

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie. Czytaj więcej na temat cookie ...

Brak głosów

Napisz komentarz

Świat bez korków w AutoMapie 6

10.12.2009, 16:17: AutoMapa

Najbardziej oczekiwany program tegorocznej jesieni – AutoMapa 6, to recepta na zakorkowane ulice polskich miast.

Najnowsza AutoMapa 6 prezentuje nowatorskie podejście do sposobu wyznaczania tras. Koniec z niepewnością w korkach i nerwowym zgadywaniem którędy pojechać by ominąć korki i zdążyć na spotkanie. Dzięki systemowi AutoMapa Traffic, wyznaczając trasę przejazdu kierowca otrzyma dokładną informację, o której godzinie dotrze na miejsce mając jednocześnie pewność, że będzie to trasa najszybsza z możliwych.

AutoMapa Traffic to system inteligentny. Z każdym kolejnym dniem i każdą godziną wie więcej nie tylko o statystyce ruchu drogowego, ale również o bieżącej sytuacji na drodze. Dane o natężeniu ruchu gromadzone są już od ponad roku z kilkunastu niezależnych źródeł. Ważną ich część stanowią informacje przekazywane anonimowo on-line przez użytkowników AutoMapy. Dzięki temu, AutoMapa Traffic dysponuje szczegółowym obrazem sytuacji drogowej całej Polski i wie jak zmienia się ruch uliczny w zależności od dnia i godziny naszej podróży. Nawet w godzinach szczytu i nawet w obcym mieście użytkownicy AutoMapy dotrą do celu szybciej od innych i jechać będą tak szybko i sprawnie, jakby mieszkali tam kilka lat. Użytkownicy AutoMapy posiadający urządzenia z dostępem do sieci Internet (np. Smartfony, Navroad 460 BT lub 560 BF) mogą, dzięki AutoMapa Traffic, korzystać zarówno ze statystycznych informacji o ruchu drogowym, jak i danych pobieranych w trybie on-line. Juz wkrótce pojawi się również specjalny program wspomagający szybką wymianę danych z serwerem AutoMapa Traffic dla urządzeń nie posiadających możliwości połączenia z Internetem

Jak twierdzi Janusz M. Kamiński – szef marketingu i PR AutoMapy – niespodziewanie cenna zaletą systemu AutoMapa Traffic okazało się uspokojenie jazdy: „- Kiedy widzimy przed sobą korek i nie wiemy czy oznacza on 10 minut czy godzinę opóźnienia naturalne staje się uczucie frustracji i próby ratowania sytuacji przez rozpaczliwe manewry i objazdy. Nabierając zaufania do AutoMapy Traffic kierowca już na starcie wie, ze system wybrał najszybszą możliwą w danej chwili trasę. Nawet więc gdy widzi korek wie, że nie ma szybszej drogi niż wybrana przez AutoMapę a jeśli sytuacja na drodze się zmieni AutoMapa automatycznie zmieni trasę. Wie też jaki jest spodziewany czas dotarcia do celu. Uspakaja to jazdę i pozwala lepiej zaplanować czas, uprzedzić innych o ewentualnym spóźnieniu i np. spokojnie posłuchać radia. W listopadzie przekroczyliśmy łączną liczbę 450 tys użytkowników AutoMapy. Znaczna ich część włączyła w programie anonimowe przesyłanie danych o ruchu drogowym już od kwietnia. Wkrótce po publikacji AutoMapy 6 spodziwamy się jeszcze silniejszego zainteresowania w miarę poznawania zalet AutoMapa Traffic. A im wiecej użytkowników korzysta z systemu tym dokłaniejsze i szybsze informacje o korkach AutoMapa im udostępnia.”

AutoMapa działa w oparciu o najdokładniejsze mapy Polski i 44 krajów Europy przygotowane przez liderów polskiego i światowego rynku GPS: firmy Geosystems Polska i NAVTEQ. Mapy datowane na 30 października 2009 roku w przypadku Polski oraz w specyfikacji 3Q2009 dla map Europy, stanowią gwarancję najaktualniejszych danych. Najnowsze mapy Polski, zawierające kompletną sieć dróg na terenie naszego kraju zawierają jedyną w Polsce, w pełni punktową baza adresów przypisanych do konkretnych budynków. W najnowszej wersji AutoMapy liczba miast i miejscowości objętych takim sposobem numeracji zwiększyła się o kolejne 258 i przekroczyła już liczbę 2228 szt. Punktowe adresy są dostępne również po raz pierwszy dla miast i miejscowości zlokalizowanych w Czechach, Słowacji i Rosji.

AutoMapa 6 to również najbogatsza na rynku baza Użytecznych Punktów (POI). Tak duża liczba punktów (ponad 470 tysięcy) wymagała nowego sposobu ich organizacji. Użyteczne Punkty są teraz prezentowane w formie hierarchicznego drzewa kategorii POI synchronizowanego z serwisem www.Miplo.pl. Cennym uzupełnieniem jest nowa funkcja Miplo Pics, dzięki której możliwe jest wyświetlanie zdjęcia wraz z krótkiem opisem Użytecznego Punktu.

Jazda z AutoMapą to jazda bezpieczna. Dostępne już wcześniej informacje o 500 najniebezpieczniejszych strefach drogowych w Polsce, ponad 15 tysiącach przejazdów kolejowych, miejscach kontroli drogowej i fotoradarach zastały wzbogacone o najpełniejszą w Polsce bazę ograniczeń prędkości. AutoMapa 6 zawiera blisko 16 tysięcy znaków początku i końca terenu zabudowanego, kilkadziesiąt tysięcy znaków ograniczeń prędkości, z czego ponad 20 tysięcy zlokalizowanych na drogach międzynarodowych, krajowych i wojewódzkich oraz znaki ograniczeń w Warszawie, Gdańsku, Toruniu, Bydgoszczy, Szczecinie i Radomiu. Dzięki znakom ograniczenia prędkości AutoMapa na bieżąco informuje z jaką dopuszczalną prędkością kirowca może poruszać się na danym odcinku drogi.

AutoMapa 6 jest jeszcze bardziej multimedialna niż dotychczas i pozwala na konwersję śladu GPS do formatu KML używanego do wizualizacji trójwymiarowych danych przestrzennych m.in. w Google Earth. Kompatybilność z Google Earth jest krokiem w stronę połączenia AutoMapy z popularnymi źródłami informacji przestrzennej oraz internetowymi zasobami serwisów YouTube czy Panoramio. Funkcjonalność ta stanowi rozwinięcie możliwości zaplanowania podróży w lokalizatorze Targeo.pl i przeniesienia trasy do AutoMapy. Planując podróż, również zagraniczną, możemy sprawdzić jak wygląda hotel, do którego się wybieramy, jak malownicza jest trasa, którą będziemy jechać z AutoMapą oraz dokładnie zobaczyć okolicę swojej wyprawy.

AutoMapa 6 dostępna jest bezpłatnie dla wszystkich zarejestrowanych użytkowników posiadających ważną subskrypcję. Program można pobrać ze strony www.AutoMapa.pl

 

źródło: www.automapa.pl

14850 wyświetleń AM6 AutoMapa AM'Traffic Korki

 

28 komentarz(y/e)

  • Krzyzan 000063, dnia 11.12.2009, 08:37

    Szkoda tylko że cały ten system nie jest skierowany do osób najbardziej go potrzebujących. Jaki kierowca zawodowy kupi sobie telefon z Automapą, a nie PDA, na którym Traffik oczywiście nie działa (brak możliwości podłączenia z internetrm)? Dla tych ludzi jest to poprostu kolejna niewiele wnosząca aktualizacja programu i map.

  • iksbed 000072, dnia 11.12.2009, 12:37

    A w jaki inny sposób aktualizować dane na żywo? Powszechność mobilnego internetu sama narzuca takie rozwiązanie.
    A poza tym PDA (może nie wszystkie ale te nowsze napewno) można podłączyć do netu za pomocą telefonu i problem z głowy.

  • Sosna81 003673, dnia 11.12.2009, 17:25

    No niestety, skoro nie działa u nas TMC, to jak to niby inaczej zrobić? (Swoją drogą, ciekawe czy i kiedy AM będzie z tym współpracować w krajach innych niż nasz)
    Zawodowcy, myślę że zamiast kupowania PDA mogą dołożyć tą kasę do telefonu z WM i nie będzie problemu. Trzeba przed kupnem rozważyć różne opcje i nie zawsze kupować "pierwsze lepsze" urządzenie, gdyż nie zawsze warto kupować to co tanie.

  • marek.l 018356, dnia 11.12.2009, 22:29

    żeby to działało
    musi być spełnione parę warunków
    1. prężna społeczność (chęć szybkiego wysłania informacji)
    2. odpowiedni sprzęt
    3. dobre pokrycie zasięgiem chociaż EDGE

    sądzę że żaden z warunków w niedalekiej przyszłości nie zostanie spełniony

    w tym przypadku nieliczna grupa nic nie zdziała
    większość komentarzy jest typu:
    "~Teresa (-.238.10.138), dnia dziś o 18:25
    straszne jedzenie wymielone.nie wiadomo co sie je,okoropne sosy po ktorych dosac mozna kolki zygac sie chce"

    tak myślę "po co głuchemu radio"

  • Sławek Knafel 000138, dnia 12.12.2009, 09:32

    Spokojnie ludziska :-) Miplo chyba jest dowodem na to, że prężna społeczność jest już faktem!

    Ja mam telefon z WM i "chęć szybkiego wysłania informacji"! :-D

  • Sławek Knafel 000138, dnia 12.12.2009, 09:36

    Gdyby Automapa sypnęła garscią szczegółów technicznych (np. jekie porcje danych mamy odbierać/wysyłać co, powiedzmy, 5 minut) to może emocje opadłyby szybciej.

  • Sebastian_1974 008766, dnia 12.12.2009, 17:20

    Sie napaliłem, a mając MIO P350 to mam traffic, ale tylko za szyba auta ;))))

  • Squnxik 007048, dnia 12.12.2009, 22:53

    Fakt, zespół AM mógłby podać jaki jest transfer i każdy sobie obliczy, ile wyda się pieniążków na wymianę danych w czasie jazdy.
    Osobiście używam od paru miesięcy innej aplikacji, która pozwala odbierać i wysyłać ostrzeżenia w czasie jazdy (nazwy nie podam na forum, bo nie będę im robił reklamy, ale jak ktoś jest zainteresowany niech do mnie pisze). Programik może pracować w tle, pod AM, zużywa faktycznie ok. 100kb w czasie podróży ok. 300km. Jego społeczność jest mniejsza niż 50 tys. i już to wystarcza. Społeczność AM jest zdecydowanie większa i rozwinięcie tej funkcji dałoby fantastyczne rezultaty, pod warunkiem ogólnej chęci do współdziałania, no i posiadania odpowiednich urządzeń do nawigacji (np. MDA z GPS).

  • ~Tomek (78.131.137.#), dnia 13.12.2009, 22:17

    Nawet jak ktoś nie może się łączyć z internetem w czasie jazdy to traffic działa w opariu o statystyki zebrane wcześniej, więc pewnie z dużym prawdopodobieństwem znajdzie tą optymalną najmniej zakorkowaną drogę. To tak teoretycznie, a jak w praktyce to dopiero trzeba sprawdzić...

  • Anonim, dnia 17.12.2009, 12:25

    Jedyny sensowny system "korkowania" mapy to TMC. Reszta to erzatz. Zdecydowana większość użytkowników AM to posiadacze PDA lub urządzeń dedykowanych typu Mio C750. Co mi po systemie "AMtraffic" jak nie mogę aktualizować danych w czasie jazdy.
    Wg mnie idzie to w niewłaściwą stronę.
    Swoją drogą zastanawiam się, czy wprowadzenie TMC to aż TAKI ogromny problem w naszej Najjaśniejszej...

  • ~Marian (95.49.175.#), dnia 21.12.2009, 15:43

    Jeżdżę zawodowo ciężarówką i używam AM praktycznie od samego początku.Powiem tak:im wiecej bzdur nakładają do AM tym mapa działa gorzej.Wersje serii 3 śmigały aż miło.Wystarczy tylko uaktualniać mapę.Po co te dodatkowe bzdury.Teraz program jest przesadnie rozbudowany i kręci,mota się sam w sobie,poco dokładać coś co nikomu nie jest potrzebne.Niech program obsługujący bedzie jak najprostszy a te wszystkie inne bajery niech będą w formie dodatkowych instalatorów i koniec

  • L-Rostek 000299, dnia 22.12.2009, 11:34

    Ja osobiście jezdze i używam AMtraffic - narazie patrze jak to się sprawdza w trasie. Wydaje mi się, że podawany czas dotarcia do celu jest bliższy prawdy. Ciekawi mnie co oznacza ta kropka na ekranie co zmienia kolor: szary, pomarańczowy, zielony przy AMtraffic? Wie ktoś?

  • piona 001086, dnia 22.12.2009, 12:09

    - ZIELONY - system TRAFFIC aktywny + są dane
    - ŻÓŁTY - wymiana danych
    - SZARY - system TRAFFIC aktywny + brak danych

  • Sławek Knafel 000138, dnia 23.12.2009, 12:24

    Sprawdziłem ilość przesyłanych danych.
    Trasa: wyjazd z Krakowa w stronę Tarnowa
    Czas jazdy: 1 godzina
    Ustawienia przesyłania:
    pobieranie co 5 minut, wsyłanie co 10 minut, zasięg średni.
    Z bilingu online wynika, że pobrałem/wysłałem 140 kB danych w 12 sesjach łączności.
    Porcje są naprawde małe, ok. 10-30 kB/szt.

    Zawodowiec przez miesiąc jazdy z włączonym traffikiem prześle/odbierze ok. 30 MB danych, co finansowo da się wytrzymać nawet przy rozbójniczych stawkach Orange (1 zł/MB).

    Jeżeli się pomyliłem, poprawcie.

    Wniosek:
    Wszyscy włączamy i zobaczymy co będzie...

  • ~Toja (83.68.75.#), dnia 09.01.2010, 14:27

    ja chętnie włączyłbym się do tego gdybym potrafił to wszystko skonfigurować (jak dotąd to dla mnie - abstrakcja i lepiej tego nie ruszać, gdyż kiedyś ruszyłem i bez serwisu AM - do dzisiaj miałbym AM tylko teoretycznie :-( )

  • ~Grandor (91.193.208.#), dnia 11.01.2010, 19:20

    Największym problemem w naszej Najjasniejszej są ceny transferu no i oczywiście dostęp do sieci bezprzewodowej, operatorzy to zdziercy np będąc na przełomie roku w Angli syn aktywował mikartę sim do telefonu w sieci O2(GB) ustawił skype i praktycznie w każdym miejscu miasta Skipton (20tyś mieszkańców)mogłem za damo "rozmawiać" z rodziną w Polsce oczywiście z klawiatury bo mój SE 800i nie dał sie namówić na rozmowę głosową. U nas za taka usługę trzeba słono buluć a tam jest to bez ograniczeń za jedyne 10 funtów abonamentu

  • marek.l 018356, dnia 15.01.2010, 00:12

    [~Grandor (91.193.208.#), dnia 11.01.2010, 19:20]
    mógłbyś jaśniej określić o co Ci chodzi?
    mając telefon to po co klepiesz litery
    zadzwoń
    chyba że masz uszkodzony telefon i nic nie słyszysz

    i co to ma wspólnego z AM Traffic
    plik z zapisem około 100km trasy to około 100kB
    wysyłanie co 5 min to pliki po około 10kB

    wybierz operatora to Ci przeliczę
    od dawna korzystam z plusa później z ery i plusa (zasięg) z kart startowych
    nawet ich nie doładowywałem
    kupowałem następne w miarę potrzeb
    teraz mam abonament w erze płacę 15 zł na miesiąc
    (ile to funtów 2,3?)
    na potrzeby wyjazdowe wystarczy

    tylko wszyscy narzekają
    jest tak jak jest
    akurat tu i takim narzekaniem nic się nie zmieni

  • pmuldner, dnia 19.01.2010, 16:45

    Clarion MAP780 + AM na karcie.
    Po zmianie AM z 5 na 6 Miplo nie chce synchronizować, podaje, że "nieautoryzowane urządzenie". Szukam pomocy, znajduję, że mam to zgłosić w "suport", ale nigdzie tego suportu nie mogę znaleźć w serwisie ani w programie Miplo. Beznadzieja.

  • Bursztynofatum 002783, dnia 20.01.2010, 02:44

    traffic -działa rewelacyjnie !!!
    1,5 godz w korkach w Poznaniu
    Czy Będzie lepiej ???

  • mariouche 000033, dnia 28.01.2010, 22:40

    Jaki jest sens dodawania do AM funkcjonalności bazującej na statycznych danych? Wydaje mi się, że w dużych miastach takie dane mogą nieczęsto wprowadzić w błąd - sytuacja potrafi się zmieniać z dnia na dzień. Przykład - 2 dni temu - na rondzie Zesłańców Syberyjskich w Wawie padły światła - odcinek 6km pokonało się w około 6-7minut, gdy normalnie, przy działających światłach, pokonanie tego odcinka zajmuje około 30minut. Wynik: używając danych statycznych aplikacja nie wskaże tej drogi, nawet jeśli jest przejezdna. To samo działa oczywiście w drugą stronę.

  • marek.l 018356, dnia 29.01.2010, 00:28

    [mariouche, dnia dziś o 22:40]
    "Jaki jest sens......."

    sens ma wtedy jeżeli min 50% samochodów będących w trasie będzie wysyłało dane śladów z prędkościami
    dane te będą przetwarzane i wysyłane na żywo odbiorcy

    obliczenia statystyczne nie są w/g mnie wiarygodne
    mogą tylko namieszać
    ale to można znieść
    [mariouche]
    to nie ma sensu

    proszę przyjrzeć się kierunkowi rozwoju AM
    po pierwsze
    powyżej przedstawiony zrzut odbiega od tego jaki ja mam
    na stronie 4/5 brak:
    trzech ustawień odnośne połączenia
    wniosek jest jeden
    ślady są zapisywane
    ślady zostaną wysłane do serwera
    czy tego chcę czy nie
    nie jestem informatykiem
    wyślę zapytanie do supportu jak to wyłączyć (wraz z listą kolejnych pytań)

    na chwilę obecną zastosowałem blokadę wysyłania danych

    ale najważniejsza jest częstotliwość zapisu
    przy procesorze 2GH i dysku SATA (szybszy od ATA) zapis co 3 sek jest tak na krawędzi wytrzymałości
    co 5 sek jest ok
    co 2s czasami opuści sygnał GPS

    zapis śladów opóźnia pracę AM i użytkownik powinien mieć wybór

    drugą oznaką jest po przejściu z 5 na 6 ograniczenie tworzenia własnych POI
    przyjęte zostało drzewo z miplo dodano trzy czy cztery kategorie prywatne
    dla zmyłki opcja wymiany prywatnych i finał
    mało tego kategorie prywatne też można umieszczać na serwerze
    tylko wcześniej był zapis w "warunkach użytkowania", że do wysłanych danych podczas synchronizacji autor zrzeka się wszelkich praw
    na szczęście zapis usunięto

    wniosek jest jeden
    AM przekształca się w terminal w użytkowaniu kierowcy
    użytkownik obecnie jest skazany tylko na kategorie wbudowane
    nawet zbędnych wywalić nie można czy chociażby ukryć
    pewnie w związku z nowym kierunkiem obniżono ceny
    akcja reklamowa licznych dodatków itp.
    wniosek jeden
    przejąć rynek
    pełna krajowa statystyka i kierowanie ruchem
    a może coś mi się przyśniło

    wpływ na napisanie tego komentarza mieli [wal], [mobik] oraz [mariouche]

  • mariouche 000033, dnia 30.01.2010, 11:54

    w pełni się zgadzam - wygląda na to, że AM korzysta z danych Traffic nie do końca zgodnie z przeznaczeniem. My jako użytkownicy końcowi, dostajemy coś co nie do końca działa poprawnie - co więcej - w realiach życia codziennego nie ma prawa działać.
    Za to AM otrzymuje bardzo dużo informacji 'za darmo', które może sobie wykorzystać dowolnie.

    A można by dodać warstwę do aplikacji pokazującą samą nawet prognozę natężenia ruchu w danym regionie na mapie - tak jak ma to miejsce w Targeo. To są przecież nasze dane(!).
    Mnie także martwi fakt, że nie do końca wiem co się dzieje w danym momencie z danymi Traffic na moim urządzeniu - kiedy przychodzą, kiedy są wysyłane. Dlaczego po synchronizacji z systemem Traffic, po poraniu (rzekomych) danych trasa nie jest przeliczana ponownie.
    Dzisiaj postaram się zrobić parę testów porównując dane z Targeo i zobaczę czy faktycznie ma to sens. Czy nie jest to tylko zbieranie danych od użytkowników w nie do końca określonym celu. A marketing się kręci...

  • Anonim, dnia 03.05.2010, 16:56

    Jeżdżę po Wrocławiu z Automapą i włączoną funkcją Traffic (mam stały dostęp do Internetu) ale nie zauważyłem żadnej różnicy. Wcale nie próbuje kierować mnie ulicami omijającymi korki. Tam gdzie korki są zawsze sygnalizuje "Możliwy korek" nawet gdy go nie ma a w szczycie jak zawsze kieruje mnie w największy korek nawet nie próbując go objechać. Jak dla mnie funkcja nie działa - taki pic na wodę.

  • marek.l 018356, dnia 03.05.2010, 18:22

    [Ukryty, dnia dziś o 16:56]

    są dwie funkcje Traffic
    napewno Miplo Traffic masz wyłączoną
    (sprawdź w ustawieniach na stronie Miplo)
    funkcja ta bazuje na dodawanych POI
    blokuje drogi i stosuje objazdy w/g punktów POI oraz w/g Twoich ustawień zasad blokowania ulic i dróg
    moja rada- odradzam jej włączenie szczególnie we Wrocławiu

    druga funkcja to AM Traffic
    ustawiana z poziomu AM
    i tą masz włączoną
    niereagowanie na korki, to tylko może tłumaczyć brak dostatecznej bazy dany z tego rejonu

    z opisu widzę, że znasz Wrocław
    więc włącz funkcję MiploTraffic na stronie
    zobaczysz jak się wtedy jeździ

  • marek.l 018356, dnia 03.05.2010, 18:24

    mała uwaga
    samo włączenie nic nie da
    trzeba przeprowadzić synchronizację

Zaloguj się