Brak głosów

Napisz komentarz

AutoMapa 6.6. Zobacz, gdzie są korki!

Fri Aug 27 18:01:11 2010: Support

Wizualizacja danych o aktualnych utrudnieniach i blokadach na drogach, Asystent Pasa Ruchu dla Polski i Europy oraz nowe funkcjonalności systemu AutoMapa Traffic. AutoMapa 6.6 pokazuje, gdzie są korki i podpowiada, jak je pokonać!


AutoMapa, jako pierwsza nawigacja na świecie, udostępnia wizualizację natężenia ruchu na polskich drogach. Dzięki niej, kierowcy mogą w końcu zobaczyć, jak wygląda aktualna średnia przepustowość ulic i gdzie można spodziewać się utrudnień w ruchu.

Podczas nawigacji, użytkownicy AutoMapy są wspierani przez technologię LiveDrive!, dzięki której, prócz informacji o sytuacji drogowej przekazywanej w czasie rzeczywistym, pobierane są z serwera AutoMapa Traffic dane o aktualnych utrudnieniach i blokadach na drodze. Dane wpływają na wyznaczanie tras i pozwalają ograniczyć do minimum problemy wynikające z nowej organizacji ruchu w okolicy zablokowanych odcinków.

Jak podkreśla Janusz M.Kamiński, szef PR i marketingu AutoMapy, kierowcy często nie potrafią pokonać swoich wieloletnich przyzwyczajeń. Trasa, którą jeździli przez wiele lat – zwłaszcza w mieście, jest dla nich zawsze najszybsza. Tymczasem ruch drogowy to żywy organizm, który zmienia się każdego dnia o każdej porze. Wsiadając do samochodu kierowca nie wie, jak wygląda aktualna sytuacja na drogach, czy gdzieś nie doszło do wypadku lub innego zdarzenia drogowego powodującego korki. AutoMapa posiada te informacje i w oparciu o nie wyznacza najlepszą aktualnie trasę do celu. Jeżeli jednak kierowca chce pojechać zgodnie ze swoją intuicją – dzięki wizualizacji przepustowości dróg będzie mógł zobaczyć, czy na innych drogach są korki i spowolnienia, czy też ruch odbywa się płynnie.

W najnowszej AutoMapie 6.6 wprowadzono również nowe rozwiązania w funkcjonowaniu systemu AutoMapa Traffic. Kierowcy, poprzez komunikaty głosowe, są informowani o korekcie w planowanym czasie dojazdu do celu spowodowanej zmianami w aktualnym ruchu drogowym. Gdy zdarzy się wypadek, lub na planowanej trasie przejazdu pojawi się korek, AutoMapa sprawdzi możliwości przejazdu trasami alternatywnymi i wybierze najlepsze rozwiązanie podając przy tym nowe informacje o planowanej godzinie dotarcia do celu.

Zgodnie z oczekiwaniami ponad pół milionowej rzeszy użytkowników, AutoMapa 6.6 została również rozbudowana o Asystenta Pasa Ruchu dla Polski i innych krajów Europy. Ułatwia on pokonywanie skomplikowanych skrzyżowań prowadząc jak po sznurku właściwym pasem ruchu. Dojeżdżając do skrzyżowania, AutoMapa informuje czytelnymi ikonami, którymi pasami możemy jechać, aby nie zboczyć z trasy.

AutoMapa 6.6 działa w oparciu o najnowsze mapy Polski i Europy oznaczone symbolem 1008 opracowanymi w sierpniu 2010 roku. Jak zwykle, legalni użytkownicy posiadający ważną subskrypcję mogą ją pobrać bezpłatnie ze strony www.AutoMapa.pl


źródło: www.automapa.pl

33977 wyświetleń AutoMapa traffic

 

41 komentarz(y/e)

  • jszymanski, dnia Sat Aug 28 10:53:31 2010

    Po prostu super. Jak tak dalej pójdzie, gdzieś koło wersji 9.0 Automapa nauczy się z powrotem wyznaczać trasy.

    Przecież to są jakieś żarty. Koło Ronda Zawiszy AM straciła trasę i odzyskała niedaleko Dworca Południowego (celem był ursynowski Real) i to nie raz a przez kilka dni z rzędu. Jeśli AM się tak zachowuje też w innych większych miastach to chyba czas rozejrzeć się za prawdziwą nawigacją, nie sądzicie?

  • Anonim, dnia Sat Aug 28 11:18:44 2010

    jszymanski: co masz na myśli pisząc "straciła trasę i odzyskała" ?? bo jakoś nie bardzo rozumiem o co Ci chodzi. Zginęła Ci mapa, nie było mapy czy coś z sygnałem GPS?

  • djk1 000105, dnia Sat Aug 28 14:21:06 2010

    Być może Pan Janusz M.Kamiński ma rację jeżeli chodzi o przyzwyczajenia kierowców,lecz moje doświadczenia z AM 6.6 beta 2 skłaniają do zwykłego rozsądku
    i ograniczonego zaufania do najnowszych rozwiązań w AM.W drodze na i z wakacji (które spędzałem w Chorwacji)auto mapa kompletnie oszalała wytyczała dziwnie trasy,kazała zjeżdżać z autostrady,a komenda jesteś poza trasą nowa będzie lepsza
    pojawiała się nawet przy zmianie pasa ruchu na autostradzie.Każdy kto jechał autostradami na Chorwację wie że są doskonale oznakowane przykro tylko że AM się na nich gubi.Być może przyczyną tych niedoskonałości był fakt że korzystałem z AM Beta2.Czy ktoś ma podobne doświadczenia z AM?

  • mariusz090 016023, dnia Sat Aug 28 15:00:29 2010

    A mi się ta wersja w ogóle nie chce zainstalować. Normalnie instalator w wersji europe ma po ściągnięciu 1.66GB a jak ja ściągnąłem na kompa to miał tylko 266 MB. Podczas instalacji jak chciałem AM zainstalować na karcie pamięci przycisk Dalej był w ogóle nieaktywny( nie mogłem na niego kliknąć). czy ktoś potrafiłby mi pomóc??

  • mariusz090 016023, dnia Sat Aug 28 16:05:08 2010

    Zapomniałem napisać,że jak chcę uruchomić instalator to pojawia się komunikat C:documents and SettingsAdministratorPulpitAutoMapa_6.6.0_EU.exe może być uszkodzony.Niewłaściwy rozmiar pliku. Klikam na ok potem na akceptuję warunki podane w umowie licencyjnej. potem jak kliknę dlaej pojawia się komunikat Brak możliwości instalacji programu na urządzeniu:
    PC/TABLET PC
    POCKET PC/WINDOWS MOBILE
    Powód: brak plików konfiguracyjnych

  • ochkarol 002316, dnia Sat Aug 28 19:32:56 2010

    @jszymanski
    A skąd pewność, że to wina AM a nie odbiornika GPS.
    Testowałeś sprzęt w tym samym czasie innym programem?

  • jszymanski, dnia Sat Aug 28 20:53:16 2010

    @mcza, @ochkarol: Nie straciła pozycji tylko przestała nawigować, zamiast tego wyliczając znów trasę z wiecznym "Trasa szybka 5%", co jakieś 20 sekund (tak na oko) uaktualniając nawet pozycję. Ciężko mi za to obwiniać odbiornik GPS. Zresztą nie mogę powiedzieć by takie zachowanie było jakoś charakterystyczne dla 6.6 akurat. Wszystkie wersje 6.x zachowują się podobnie, nie wiem czy na tym akurat odcinku, dla wcześniejszych zabójczy był przejazd z Jagiellońskiej na Ursynów (z 6.6 jeszcze tej trasy nie próbowałem, ale pewnie w poniedziałek będę miał okazję...)

  • iksbed 000072, dnia Sun Aug 29 12:07:12 2010

    @mariusz090
    Po prostu nie ściągnąłeś całego pliku (z jakiegoś powodu przerwało Ci ściąganie) i w takim wypadku nie ma szans na zainstalowanie programu - żadnego.
    Trzeba ściągnąć jeszcze raz całego exe`ka i wtedy wszystko pójdzie gładko.

  • mariusz090 016023, dnia Sun Aug 29 16:10:16 2010

    Już sobie z tym, poradziłem. Jeśli chodzi o Bielsko-Biała to jest strasznie ..... podział dzielnic!!!!! W poprzedniej wersji AM tak nie było!!

    Ostatnio zmodyfikowany Mon Aug 30 11:44:15 2010 przez
  • Anonim, dnia Mon Aug 30 09:21:02 2010

    Czesto podczas jazdy pojawia mi sie blad z brakiem dostepu do pamieci

  • Sabcio 000050, dnia Mon Aug 30 12:34:23 2010

    Niestety albo stety. AM zalegalizowałem od wersji 5.5
    Używam palmtopa MIO 550. Z wersją 5.5 oraz z poprzednimi nie było najmniejszego problemu. Włączałem nawigację, minuta do dwóch i wiedziałem gdzie jestem i dokąd jadę. Co prawda wielu dróg które ostatnio się pojawiły w Polsce i w Europie nie było, ale szybko i sprawnie przeliczana była droga na nowo. Od momentu zainstalowania aktualizacji od wersji 6 do 6.6 beta2 urządzenie znajduje moją pozycję po około 10 - 15 minutach albo po przejechaniu około 20 - 30 km. To jest niestety MASAKRA!. To samo dotyczy momentu zmiany trasy i jazdy według własnego planu. AM potrzebuje dużo czasu i kilometrów na odnalezienie się. Winę zwaliłem póki co na przestarzały model palmtopa. Ostatnio dorwałem do testów inne programy nawigacyjne konkurencyjnych firm TT i I8 (zainteresowani będą wiedzieć o które programy chodzi) w najnowszych ich wydaniach dla mojego urządzenia z najnowszymi dostępnymi mapami. Niestety nawigacja odnajduje się po niespełna minucie. Tak więc w przypadku AM6.6 nie można powiedzieć o przestarzałym sprzęcie tylko raczej o nie do końca dopracowanym programie, skryptach go tworzących oraz algorytmach wyznaczających trasę. Autorzy programu lekko przesadzili z jego rozbudową a raczej z dobudową do starej wersji nowych modułów.

  • mibak, dnia Mon Aug 30 12:39:27 2010

    Rozbawił mnie tekst z powyższego artykułu
    "Gdy zdarzy się wypadek, lub na planowanej trasie przejazdu pojawi się korek, AutoMapa sprawdzi możliwości przejazdu trasami alternatywnymi i wybierze najlepsze rozwiązanie podając przy tym nowe informacje o planowanej godzinie dotarcia do celu." W Warszawie cały ten system nie potrafił przez pół godziny zauważyć blokady i korka w al Niepodległości. Trasa alternatywna ul. Marszałkowską była swobodnie przejezdna. AutoMapa mimo włączonego Live Drive i odbieraniu danych ani razu nie zaproponowała zmiany trasy. Totalna porażka.

  • Jameson, dnia Mon Aug 30 12:48:49 2010

    W kilku przypadkach informacje nie są zgodne z prawdą. Asystent pasa ruch nie działa na terenie całej Polski, są miasta i to duże w których asystent nie działa. Ze strony obsługi technicznej AM otrzymałem informację iż będzie on dodawany sukcesywnie przy kolejnych aktualizacjach.
    Wizualizacja przepustowości ulic działa tylko w trybie 2D, to samo mogę zobaczyć sobie na Targeo i zaplanować trasę inaczej. Program uruchamia się zdecydowanie wolniej niż poprzednie wersje, dłużej trwa obliczanie trasy. Wersja 6.6 wydaje się być daleka od ideału jaki kreowany jest w artykule powyżej.

  • Mazik 000333, dnia Mon Aug 30 18:42:40 2010

    Mi program co chwilkę wyświetla że ma za mało pamięci do pracy co poprzednia wersja działała spoko.Najlepsze jest to że kolega ma taki sam objaw na kompie gdzie przy 4 g ramu chyba nie powinno się tak dziać jak napisałem do auto mapy że tak sie dzieje kazali sformatować kartę a kolega co ma dysk sformatować?A przepustowość choć jest niby ściagana na BIEŻĄCO to i tak codziennie jest taka sama i nic to nie zmienia w nawigacji.Nie bedę mówił jakie wiąchy szły jak w ząbkach zamknięta ulica była a automapa kierowała mnie na tą ulice chociać ostatecznie mozna było pojechać inaczej.

  • Anonim, dnia Tue Aug 31 08:43:18 2010

    Hmm powiem szczerze ze ta wersja jest najgorsza , popierwsze ciagle podczas jazdy wywala mi blad brak dostepu do pamieci zmienilem karte i dalej jest to samo a przy poprzednich wersjach nigdy nie mialem takiego bledu , po drugie asystent pasa ruchu nie jest dokladny nawet w tak duzym miescie jakim jest Krakow bo co innego pokazuje na pewnym skrzyzowaniu asystent a co innego pokazuje strzalka i mowi glos , po trzecie logika wyznaczania tras chyba czasami mija sie . Jechalem ostatnio trasa Rzeszow - Krasiczyn i wyznaczyla mi taka trase szybka ze jechalem po wszystkich okolicznych dziurach , wkoncu szybciej dojechalem korzystajac ze zwyklej mapy samochodowej.

  • mariusz090 016023, dnia Tue Aug 31 21:46:29 2010

    Z tych wszystkich wypowiedzi można wywnioskować jedno: Im więcej jest nowinek technicznych w AutoMapie, tym Automapa jest gorsza. Pisząc gorsza mam na myśli wyznaczanie tras,i nawigowanie do celu.

  • brozyn 000286, dnia Wed Sep 1 07:22:33 2010

    Miałem wczoraj ten sam problem z wyliczaniem trasy dochodziła do 5% i od nowa pomogła zmiana punktu docelowego (jechałem z Brodnicy)z Warszawy KEN na Łomianki , dopiero wtedy wyliczyła trasę i nawigowała.

  • Anonim, dnia Wed Sep 1 12:30:53 2010

    AutoMapa 6.6.0 nie zostala dokladnie przetestowana, wykrzacza sie na MiploTraffic, czyli m.in Blokadach drog synchronizowanych z MiploSync (zakladka Miplo Traffic na koncie Miplo.pl).
    Objawy sa takie jak opisane powyzej, komunikat " Wystapil problem z dostepem do pamieci " przy wytyczaniu tras, czyli AutoMapa staje sie bezuzyteczna jako pilot.
    Nie pozostaje nic innego jak calkowite wylaczenie synchronizacji MiploTraffic w preferencjach konta na Miplo.pl (nie da sie w programie MiploSync, brak takiej opcji).
    Ewentualnie mozna w AutoMapie 6.6.0 wykasowac recznie wszystkie blokady, menu proste musi byc wylaczone, zakadka trasa, drugi ekran Blokady, opcja usun (3 prostokacik na dole od lewej).
    Mozna tez wykasowac plik z rozszerzeniem default.sgm zawierajcy dane blokad.
    Synchronizacja punktow POI ze spersonalizowanymi ikonami i dzwiekami dziala poprawnie, po wylaczeniu Miplo Trafic mozna nadal bezpiecznie synchronizowac POI przez MiploSync.
    Co prawda plik default.sgm z danymi blokad mozna zapisac pod inna nazwa, zeby go wczytac ponownie po wytyczeniu trasy, ale przy wyznaczaniu nowej trasy autoMapa znowu sie bedzie wykrzaczac do czasu usuniecia danych Miplo Traffic z aktualnie otwatego pliku .sgm .
    Po prostu AutoMapa 6.6.0 powinna sie nazywac AutoMapa 6.6.0 beta3, obsluga Miplo Traffic jest ewidentnie skopana niezaleznie od modelu i systemu operacyjnego urzadzenia nawigacyjnego...

  • Anonim, dnia Wed Sep 1 15:42:35 2010

    Masz sw. racje mapa jest skopana calkowicie wyjezdzalem dzisiaj z krakowa do karpacza juz w krakowie mi sie zawiesila na 5% pozniej po przejechaniu 30 km ruszyla normalnie , przed wroclawiem wyznaczala trase ponownie z pol godziny az sie znowu zawiesila na 5 % . Jak dalej pojdzie to chyba czas rozejrzec sie za jakas porzadniejsza mapa do nawigacji

  • jszymanski, dnia Wed Sep 1 21:06:55 2010

    Wychodzi na to, że radosne towarzystwo od automapy sobie robi po prostu z klientów jaja.

    W poniedziałek automapa dała popis dość nietypowy: na Jagiellońską nie dotarłem, ale jechałem jak zwykle od placu Zawiszy (tam przy Wprost jest punkt trasy) - tradycyjnie trasa szybka 5% aż tu nagle jakieś 400m przed Centralnym słyszę "Uwaga utrudnienia w ruchu" czy coś takiego, patrzę na pilota i widzę, że wyznaczył skręt w prawo, w Jana Pawła (czy może tam to się nazywa już Niepodległości?). Skręciłem - i rzeczywiście były utrudnienia w ruchu. No .... ...! (kropki wstawiłem w zastępstwie moderatora, żeby się nie męczył)

    Cóż, powoli zaczynam się rozglądać za prawdziwą nawigacją.

  • Anonim, dnia Thu Sep 2 09:01:31 2010

    Niestety, mam podobne uwagi co większość użytkowników. Choć jeżeli chodzi o blokady, to przy coraz większej liczbie posiadaczy AM powinniśmy mieć bardzo aktualne dane o zamkniętych, bądź otwartych ulicach.
    Ale cała reszta - coraz słabiej. Wyszukiwanie adresu - AM wiesza się.
    Poprzednie wersje - raz-dwa można było zmienić cel, wyszukać szybko dodatkowy punkt podczas nawigacji - np. parking, sklep, czy cokolwiek.
    Teraz - w trakcie nawigacji bez kilku minut do dyspozycji dla AM nie wyszukam szybko punktu.Wyszukiwanie sukcesywne po każdej literce - do bani. Lepiej już jakby AM szukała choć po wpisaniu co najmniej trzech liter, bo czasami już drugiej nie mogę. Urządzenie mam podobno niezłe - MIO P560, używane właściwie tylko dla AM.

  • jarus67 000005, dnia Thu Sep 2 10:23:17 2010

    Witam
    Kilka dni temu zainstalowałem wersję 6.6 i musiałem wrócić do wersji 6.5. W wersji najnowszej po 15-30 sekundach wyskakiwał błąd połączenia z GPS Bluetooth.
    Przymierzałem się do zakupu nowego urządzenia dla AM ale czytając wypowiedzi innych użytkowników widzę, że warto się zastanowić, czy nie zmienić programu chociażby na taki, który wyznacza trasy on-line ale za to działa na każdym urządzeniu komórkowym.

  • BernardJ19 000008, dnia Thu Sep 2 10:51:23 2010

    Zastaawian się nad istalacją w. 6.6 AM, ale czytając powyższe komentarze mam poważne wątpliwości i pewnie nie tylko ja. Głosy krytyczne są w zasadzie jednoznaczne. Czy były już takie uwagi od użytkowników testujących wersję beta? Czemu w tej sytuacji nie zabierają głosu przedstawiciele AM? Liczę że nastąpi to wkrótce.
    Pozdrawiam

  • Lonnet 000075, dnia Thu Sep 2 19:50:49 2010

    Zgadzam się z wieloma komentarzami powyżej, blokady tras - super - pytanie tylko dlaczego blokowane są dwa pasy a nie jeden na którym blokada istnieje. Wielokrotnie AM wyznacza jakieś dziwne objazdy właściwie nie wiadomo po co. Wiele blokad nie ma dat ważności, co dodatkowo komplikuje jazdę. Blokady powinny być notyfikowane podczas wyznaczania tras w ten sposób łatwiej kontrolować trasę. Poszukiwanie blokad na ekranie 4x3 cale to jakiś absurd. Natężenie ruchu - idea super, ale na tym kończy. Często gęsto dana trasa jest przejezdna bez większych problemów (nie wspominając że jazda motorem nie jest bardzo obciążone zatorami na ulicach - a przecież jest profil na motory i co i nic.)

  • BIKER33, dnia Thu Sep 2 21:05:08 2010

    Witam wszystkich..mam nadzieję,że te nasze komentarze są czytane przez zespół AM,bo inaczej..po prostu stracą klientelę.Wszystkie powyższe zdarzenia także przetestowałem na własnej skórze,łącznie z brakiem pamięci i w konsekwencji zawieszaniu się nawigacji,jak i jazda po róznych dziwnych bocznych drogach,szczególnie w Polsce.Po powrocie zrobiłem jeszcze raz deinstalację i ponowną instalację,jak zalecają Twórcy..ale czy to pomoże ? Ktoś tak już robił? Panowie AM : daję Wam czas do stycznia 2011,jak się nie poprawicie,NIE ZAPŁACĘ ZA PRZEDŁUŻENIE licencji i good bye

  • Receptura 000721, dnia Thu Sep 2 21:43:47 2010

    Jadąc z Białegostoku do Kolna (woj. Podlaskie) problem już miałem na samym początku przy wyznaczaniu trasy. Otóż AutoMapa z najlepszym pokryciem adresowym Polski nie miała numeracji w Kolnie (przynajmniej na ulicy Wojska Polskiego gdzie musiałem dojechać do pracy - od taki test AutoMapy zrobiłem) - a ............

    Co do mapy Europy też miałem problem z jej ściągnięciem i też wywalało takie same błędy jak u innych powyżej, np. że plik może być uszkodzony albo brak możliwości instalacji na...
    W drodze powrotnej gdy wyjeżdżałem z Piątnicy (k. Łomży) AutoMapa kazała mi jechać w kierunku Jedwabne zamiast Białystok (korków ani żadnych utrudnień nie było, poza tym nie korzystam z funkcji które wymagają ciągłego połączenia z internetem czy gsm).
    Jest też mnóstwo zbędnych komunikatów (np. komunikat "jedź prosto" na prostej drodze bez skrzyżowań, albo jadąc drogą która się rozwidla i nie należy zjeżdżać w prawo - komunikat "zjedź w lewo" i za chwilę "zawróć w lewo" - w ............
    Korzystam z AutoMapy od wersji 4.0 do obecnej 6.6 i ta jest najgorsza i wiele usprawnień dodanych w pośpiechu i bez zastanowienia jak np. asystent pasa ruchu (dodany chyba w obawie przed konkurencją która ma to już od dawna).

    ... Szanowni Państwo!
    Uprzejmie proszę o komentarze związane z artykułem którego dotyczą. Czyli piszemy tu tylko i wyłącznie na temat "AutoMapa 6.6. Zobacz, gdzie są korki!", a nie na tematy inne.
    Proszę również o zaprzestanie umieszczania treści reklamowych w komentarzach.
    To jest ostatni komentarz w którym wykropkowałem część niezgodną z zasadami serwisu i to tylko w części dotyczącej reklam.
    Kolejne komentarze niezgodne z powyżej podanymi zasadami będą kasowane w całości. ...

    Zasady komentowania są podane tu:
    http://www.miplo.eu/guide.php?a=d405

    PPepe - Global Moderator Miplo.eu

    Ostatnio zmodyfikowany Thu Sep 2 22:17:14 2010 przez
  • Receptura 000721, dnia Thu Sep 2 23:10:19 2010

    Szkoda tylko że taki odzew i też nie na temat bo nie w odpowiedzi na rozczarowanie i problemy uzytkowników. Niedługo może zostaniemy pociągnięci przed sąd bo oczerniamy AM? Zaczyna to przypominać zagrywki Polskiego Nikona... A jakaż to reklama że napisałem prawdę o sprzęcie konkurencji z "imienia i nazwiska"? To jest naprawdę śmieszne żeby tak atakować użytkowników AM. Poza tym przeczytałem zasady komentowania i jak na razie to nikt ich nie zlamał, nie podal adresu www ani nie napisał żadnej reklamy, no chyba że sama nazwa jest reklamą (a wg prawa nie jest tak) to cofamy się do dyktatury PRL :)

  • PPepe.EU 087150, dnia Fri Sep 3 00:09:10 2010

    ... Witam,

    Szanowny Panie Moderatorze,

    1. Wszystkie Państwa komentarze są publikowane jak do tej chwili.

    2. To, że nie jest Pan w pełni usatysfakcjonowany obecną wersją AM to jestem w stanie zrozumieć. Jednak ten fakt nie uzasadnia podawania w treści komentarza informacji jaka to firma X czy Y jest cacy a AM be i zachęcania do przetestowania produktu X, Y lub Z.
    W komentarzu do artykułu odnosimy się do jego treści (tematu).
    Nie widzę tu pola do tego typu treści jakie Pan wprowadził.

    3. Proszę nie prowadzić polemiki z moimi decyzjami w treści komentarzy.
    Porozmawiać możemy przez system poczty wewnętrznej serwisu.
    To jest jasno podane w zasadach bazy.

    4. Co najważniejsze dla wszystkich osób zgłaszających problemy.
    Proszę się nie spodziewać, że ktokolwiek będzie rozwiązywał problemy użytkowników opisywane w komentarzach. Takie problemy należy zgłaszać telefonicznie lub drogą poczty elektronicznej do Supportu Automapy w zakresie programu i jego działania, a na adres Supportu Miplo lub na moją pocztę w zakresie działania serwisu Miplo i usług z nim związanych.

    5. To jest ostatni już komentarz w którym odbiegam od sztywnego trzymania się zasad. ...

    Pozdrawiam,
    PPepe - Global Moderator

  • 12groszy 109392, dnia Sat Sep 4 18:28:14 2010

    Czytając powyższe komentarze wstrzymam się z instalacją 6.6 i pozostanę przy 6.5.
    Czy można zaktualizować sobie _samą_ mapę na nowszą?

  • ludwik.td 001170, dnia Sun Sep 5 21:26:57 2010

    SmartRoutes całkiem sensownie działa i nieźle oblicza standardową trasę i czas przejazdu.

    LiveDrive to porażka od początku istnienia i nie widać zbytnio poprawy w kolejnych wersjach. Nie miałem jeszcze przypadku by system pomógł mi ominąć jakiś mniej typowy korek (np. remont Al. Niepodległości ostatnio). Pobieranie danych mam ustawione co 2 lub 5 minut.

  • kermitos 000002, dnia Tue Sep 7 17:37:49 2010

    Trasy wybieram optymalne.
    Ten niby idealny system na trasie Poznań -> Komorniki przy zjeździe z Autostrady A2 na wysokości biało-niebieskiego słupka zaczął wołać, że "za 400 m skręć w prawo", a przecież do zjazdu było 200 m. Jechałem nawet dość wolno, bo 80 - 90 km/h. Takie rzeczy nie powinny mieć miejsca. Dobrze, że znam trasę, bo przejechałbym zjazd ale ten test mnie zawiódł. Z powrotem kazał mi jechać przez zakorkowane miasto, a przecież "optymalniej" i szybciej byloby z powrotem autostradą, chociaż może z 1 - 1.5 km dalej.
    pozdrówki

  • Anonim, dnia Fri Sep 10 11:31:53 2010

    Wersja 6.6 działa już znośnie. Szkoda, że jeśli włączę podgląd natężenia ruchu, to trasa staje się niewidoczna. Albo Podgląd AM'Traffic, albo widok trasy. :-(

    W Warszawie używam wyłącznie tras szybkich. I działa to dobrze! Tyle tylko, że trzeba w 100% zaufać nawigacji, włączyć LiveDrive! i nie próbować kombinować na własną rękę w połowie trasy.

    Ale oczywiście trzeba być czujnym, bo takie kwiatki się zdarzają:

    Zjazd z mostu Grota w Warszawie w kierunku Marek. Trasa szybka. Odległość wg. AM 6.6 to 1,9 km i czas jazdy 3 minuty. Tymczasem jadąc prosto mamy 800 metrów i dwa pełnowymiarowe pasy, na których prawie nigdy się nie stoi. Po co nawigacja keruje z mostu w Jagiellońską, każe zawracać na światłach i wraca na Trasę Toruńską??? Popatrzcie: http://.....

    Może potraficie mi to wyjaśnić?

    Ostatnio zmodyfikowany Fri Sep 10 14:50:36 2010 przez
  • PPepe.EU 087150, dnia Fri Sep 10 14:54:36 2010

    ... Żle skonfigurowane ustawienia usługi Miplotraffic. Blokady na środku węzła wymuszają zjazd i nawrotkę. Jeśli pobiera Pan kategorię "Zwężenie" i kategorię "Ruch wahadłowy, roboty drogowe" jako źródło danych do tworzenia dla Pana blokad to proszę się nie dziwić, że tak program wyznacza trasę. Proszę w ustawieniach usługi Miplotraffic odznaczyć te kategorie i będzie program prowadził prawidłowo po przeprowadzeniu synchronizacji. Proszę przeczytać przewodnik na ten temat na naszych stronach internetowych. ...

  • bogdan_no3 000724, dnia Sat Sep 11 12:44:49 2010

    Jadąc z Władysławowa w stronę Olsztyna S6 obwodnica Trójmiasta do A1 trasa ustawiona optymalnie. Czasami kierowała mnie na boczne zjazdy przez miejscowości, którymi nie chcę jechać. Czyli na Gdańsk bo to trasa najkrótsza. Należy wprowadzić jakieś rozwiązanie pomiędzy trasami najkrótsza a najszybsza i optymalna do nich. Gdybym włączył najszybszą to pojechałbym na A1 płatną, a płatne są wyłączine. Trzeba uważać aby nie ufać do końca nawigacji. Optymalna to taka trasa , która nie powinna brać pod uwagę tras krótszych. Asystent pasa jest ok prowadził mnie właściwie. Pomimo prac drogowych na obwodnicy przed A1 można śmiało przejechać nawet 90km. Pomyłkami można nazwać niewłaściwy zjazd z ronda wybrany przez nawigację. Ale to małe piwo z tym co mamy na naszych drogach fatalne oznakowanie zjazdy braki w drogowskazach.

  • punio68 000080, dnia Sun Sep 12 20:17:20 2010

    Che! to ja miałem przez ostatnie dni ćwiczenia z AM polegające na tym że po wyznaczeniu trasy i przejechaniu kilku set km urządzenie zaczęło wyznaczać optymalną trasę i tyle przez następne 200 km było jej widać tylko przeliczam , wyznaczam , przeliczam , wyznaczam - twardy reset kasowanie trasy a on jakby się zablokował pomogło dopiero wyłączenie funkcji AM'Traffic, Korzystania ze Smart Routes. W tedy zaczęło działać poprawnie ale czy o to chodzi?

  • Anonim, dnia Thu Sep 16 15:39:11 2010

    Miałem to samo co punio68. Jakie jest rozwiązanie tego problemu?
    U mnie występuje to od czasu do czasu i nie tylko wtedy, gdy trasa jest długa. I co najgorsze, nic nie mogę zrobić, bo w kółko przelicza, wyznacza itd. Po prostu nie mogę wejść w menu. Pomaga dopiero hard reset PDA.

  • BIKER33, dnia Thu Sep 16 18:39:15 2010

    Witam,
    ja tez to miałem : Suport AM poradził mi format karty i ponowną instalację ; zrobiłem tak i jak dotąd po mieście chodzi dobrze,zobaczymy jak sie spisze na dłuższej trasie..
    Radzę wszytkim pisać do suportu AM,odpowiadają b.szybko,nawet późnym wieczorem,co się chwali.Pozdrawiam

  • pik01, dnia Mon Sep 20 19:33:10 2010

    Niestety od momentu zainstalowania wersji 6.6. mam ciągle z automapą kłopoty, to podaje komunikat brak dostępu do pamięci, to że cel nie został osiągnięty ze względu na żądane klasy dróg. W ustawieniach ma zaznaczone żeby pomijał tylko gruntowe nie utrzymane, a jak wyznaczam trasę szybką lub optymalną to raczej nie ma szans na to żeby jeździł po gruntowych. Mam wersję 6.6 Polska na karcie 1GB więc totalnie nie pojmuję skąd brak dostępu do pamięci. Czy ktoś was miał podobne kłopoty i jak to rozwiązał??

  • mariusz090 016023, dnia Sun Sep 26 10:04:58 2010

    {pik01} Ja bym na twoim miejscu sformatował kartę pemięci i zainstalował AM od nowa

  • Anonim, dnia Tue Oct 12 15:21:53 2010

    Mam problem z LiveTraffic i ul.Wawelską w Warszawie - jest tam Bus/Taxi pas. Taxi zapewne zawyżają statystykę gnając pasem uprzywilejowanym, a pozostali tkwią wiecznie w korku - AM 6.6 z włączonym LT oczywiście wytycza trasę tamtęty zamiast pustymi ulicami równoległymi.

    I teraz pytanie jak temu zaradzić nadal korzystając z LiveTrafficu? Można ustawić rodzaj blokady/utrudnienia ruchu do np 5-10km/h aby wytyczały się inaczej trasy w tej okolicy?

Zaloguj się