Nie pokazuj więcej tej informacji

Powiadomienie o plikach cookie!

Ta witryna internetowa korzysta z plików cookie. Pozostając na niej wyrażasz zgodę na korzystanie z cookie. Czytaj więcej na temat cookie ...

Brak głosów

Napisz komentarz

Blokady i antyblokady w MiploTraffic

Mon Jun 7 14:09:13 2010: Support

MiploTraffic to usługa pozwalająca na synchronizację zablokowanych odcinków z wybranych kategorii w Miplo. Od dzisiaj MiploTraffic pozwala również na pobieranie antyblokad czyli informacji o odcinkach dróg, które stały się przejezdne od czasu publikacji AutoMapy.



MiploTraffic operuje na danych otrzymywanych od Użytkowników. Zasada działania systemu opiera się na konwertowaniu POI z wybranych kategorii na pojedyncze blokady odcinków dróg. Wstawienie blokady (dodanie POI do kategorii np. Zablokowany odcinek) w Miplo, po synchronizacji skutkuje założeniem blokady w AutoMapie na odcinku drogi ograniczonym najbliższymi skrzyżowaniami jak na rysunkach poniżej.

Dodanie blokady (jako POI) w serwisie Miplo

Blokady utworzone w AutoMapie przez system MiploTraffic są oznaczone kolorem niebieskim.

Utworzenie blokady w AutoMapie na podstawie POI z Miplo


Założona blokada jest dwukierunkowa co sprawia, że odcinek drogi staje się całkowicie nieprzejezdy. Blokady MiploTraffic można używać wyłącznie dla odcinków całkowicie lub czasowo wyłączonych z ruchu np. poprzez prowadzone prace drogowe, zalanie, wypadek, osuwisko a także różnego typu ograniczenia drogowe m.in. ciężaru i wysokości.

Antyblokady to POI, które są dodawane do kategorii Antyblokada. Kategoria ta została umiejscowiona w Uzupełnieniach mapy w Innych Informacjach drogowych. Kategoria jest przeznaczona na POI, które posłużą do odblokowania odcinków domyślnie zablokowanych w AutoMapie. Poniżej, na przykładzie z Krakowa, prezentujemy zasadę działania kategorii Antyblokada.

Dodanie antyblokady (jako POI) w serwisie Miplo

Antyblokady utworzone w AutoMapie przez system MiploTraffic są oznaczone kolorem zielonym.

Utworzenie antyblokady w AutoMapie na podstawie POI z Miplo

Blokady oraz antyblokady należą do usługi MiploTraffic. Aby z niej skorzystać należy wybrać i zaznaczyć kategorie, które mają być synchronizowane i uwzględniane w AutoMapie.  W tym celu należy przejśc do Twoje konto > Synchronizacja > MiploTraffic. Po wybraniu i zaznaczeniu kategorii należy pamiętać o zapisaniu ustawień.

Wybór, zaznaczenie oraz zapisanie kategorii MiploTraffic

Przy każdym uruchomieniu synchronizacji MiploSync następuje, oprócz aktualizacji danych POI, wymiana informacji dotyczących blokad oraz antyblokad (jeśli kategorie MiploTraffic zostały uprzednio wybrane) oraz automatyczne uwzględnienie pobranych danych w AutoMapie. Bezpośrednio po synchronizacji za pomocą MiploSync, AutoMapa będzie wykorzystywała przesłane dane podczas nawigacji.


MiploTraffic nie jest częścią systemu AM'Traffic, oba te systemy się uzupełniają. Więcej o systemie AM'Traffic i informacjach o korkach można przeczytać w artykułach: "AM Center - dane o korkach dla każdego!" oraz "Świat bez korków w AutoMapie 6".

11570 wyświetleń MiploTraffic MiploSync AutoMapa blokady antyblokady

 

27 komentarz(y/e)

  • marek.l 018356, dnia Mon Jun 7 21:35:20 2010

    [do supportu]
    zgadza się, blokady są aktualizowane przy każdej synchronizacji
    tylko gdzie ten plik jest
    mam go sam utworzyć, czy powinien zostać utworzony automatycznie
    używam trzech profili
    każdy plik ma własne ustawienia zapisane w katalogach
    są też pliki default.sgm (trzy dla każdego profilu inny)
    z raportu wynika, że blokady pobrano (można sprawdzić w moim profilu)
    wytypowanie kategorii POI też można sprawdzić
    a blokad brak
    wczytywałem wszystkie trzy pliki (tylko te trzy są, innych brak z tym rozszerzeniem)
    zero
    z AM Traffic nie korzystam
    w katalogu danych AM i podkatalogu Traffic brak pliku z rozszerzeniem sgm
    pliki default.sgm należą do profili i one zapisują zmiany dokonane dla profilu
    synchronizacja POI oparta jest na jednym pliku
    z którego korzystają profile i zapisują w odrębnych plikach
    każdy profil ma wczytany plik główny który jest synchronizowany
    myślę, że podobnie powinno być z blokadami

    oczekuję jakiś rad, może czegoś nie zaznaczyłem
    możliwe, że jednak potrzebne jest korzystanie z AM Traffic
    ale to trzeba jasno napisać
    obecnie błądzę
    kilkakrotnie przeinstalowywałem AM z dokładnym czyszczeniem rejestrów i lipa
    a w pomocy czy instrukcji potrzebnych informacji brak
    a jeszcze pozostał mi zmiana nazw ikon i dźwięków ostrzegawczych
    zmieniono numery kategorii
    jakby niemożna było zastosować klucza w/g którego nr są pokoje np. hotelowe
    wtedy jest miejsce na dodawanie nowych
    a stare pozostają bez zmian
    szanujcie pracę użytkownika, to Wasza też będzie szanowana i doceniana

  • marek.l 018356, dnia Mon Jun 7 23:00:36 2010

    sprawa blokad wyjaśniona
    walczyłem z blokadami przez parę dni w ubiegłym tygodniu
    zmylił mnie raport synchronizacji
    "pobrano blokady"
    uważałem, że ja popełniam jakiś błąd albo wprowadzono zależność blokad od używania AMTraffic
    po aktualizacji MiploSync blokady są w katalogu profilu
    w zasadzie po uruchomieniu MiploSync powinien sprawdzać dostępność aktualizacji
    kiedyś tak było

    sprawa numeracji kategorii pozostaje
    jeszcze jedną przeżyję ale niech będzie naprawdę uporządkowana i stała
    dobrze byłoby udostępnić numery kategorii
    wtedy byłoby o wiele prościej i mniej czasochłonnie

  • wal 076278, dnia Tue Jun 8 11:51:25 2010

    Przecież numery kategorii masz w folderze z programem w pliku "categories_ex_pl.dic" - edytuj notatnikiem. Jeżeli używasz UAMedytora też taki plik tam znajdziesz.

  • marek.l 018356, dnia Tue Jun 8 13:35:41 2010

    zgadza się tam są [poinformował mnie support]
    tylko to jest doraźne załatwienie do następnej zmiany

  • marek.l 018356, dnia Tue Jun 8 13:39:20 2010

    jeszcze do pliku "categories_ex_pl.dic" on uruchamia się w dosie
    użyłem notatnika systemowego
    dziękuję za podpowiedź

  • sbronko 000005, dnia Wed Jun 16 22:14:01 2010

    zainstalowałem, zsynchronizowałem, pobrały się blokady, w automapie się wczytały same
    miałem je
    było ich całe mnóstwo, stwierdziłem, że wybiorę mniej kategorii... skasowałem je wszystkie w automapie, zmieniłem ust. synchronizacji, synchronizuję ponownie, ale blokady przepadły :( męczę się od kilku godzin z tym i nie umiem ich ponownie pobrać
    proszę o pomoc

  • Anonim, dnia Wed Jun 16 22:33:55 2010

    Niestety, tak to wygląda że korzystanie z AM staje się coraz bardziej kłopotliwe, cieszymy się że coś można zrobić, ale niestety często nie wiemy jak. Ten co wymyślał wydaje mu się że to takie proste i intuicyjne, ale niestety tak nie jest. Brak jest dokładnych opisów "krok po kroku" jak daną funkcję wykorzystać. A użytkownik zgaduje, metodą prób i błędów poznaje o co chodzi, a tu - plum nowa wersja i nowe "udogodnienia"....
    Z pozdrowieniami...

  • wal 076278, dnia Thu Jun 17 02:13:57 2010

    Przyłączam się do powyższej uwagi, czasami sam mam problem i upływa trochą czasu zanim "rozpracuję" jakąś funkcjonalność AM a śmiem twierdzić, że niuanse programu trochę znam. Z bezpośrednich rozmów z użytkownikami programu wynika, że jest mało intuicyjny i jeżeli nie ma dokładnego opisu - pawelukas cytat: "Brak jest dokładnych opisów "krok po kroku" jak daną funkcję wykorzystać." to wręcz ich zniechęca do używania programu. Taki opis - poradnik powinien być na stronie!

  • marek.l 018356, dnia Thu Jun 17 08:23:24 2010

    również przyłączam się do uwag [pawelukas] i [wal]
    kolejna wersja to kolejne "rozpracowywanie"
    warto czasami się zastanowić nad nowymi innowacjami i popatrzeć na obsługę AM z poziomu użytkownika
    oby AM nie stała się oprogramowaniem, którego użytkując trzeba stosować zasadę
    [mniej zrobisz, mniej zepsujesz]
    już raz napisałem:
    "szanujcie użytkownika to sami będziecie szanowani i doceniani"

  • ziutek1970 000276, dnia Fri Jun 18 19:22:28 2010

    Wszystko bez sensu. Jechałem dziś z Poznania do Koła. Jakiś dowcipniś zablokował blokadami A2 w czterech miejscach!!! Na dodatek stara droga 92 też została zablokowana, mimo, że wyłączono z ruchu tylko po jednym pasie w każdą stronę. Nie było żadnych korków itd. Z włączoną am traffic automapa obliczyła ,że mam do przejechania 180km i jechać na Katowice!!!
    Mozolnie usuwałem w am wszystkie zablokowane odcinki ręcznie. Nic to nie daje bo po synchronizacji znów się pojawiają!!!
    Jak usunąć zablokowane odcinki dróg? Na mapie w miplo ich nie widać!Zaczynają mnie wkurzać te dziadowskie ulepszenia...

  • PPepe.EU 087150, dnia Fri Jun 18 20:51:31 2010

    Tym razem jednak problem został wywołany przez Pana.

    Proszę wejść pod adres http://www.miplo.eu/profile.php?a=traffic po zalogowaniu się do miplo i zmienić ustawienia usługi Miplotraffic.

    Jeśli pobiera Pan do tej usługi blokady tworzone przez POI w kategorii Roboty Drogowe lub Ruch wahadłowy to proszę się nie dziwić, że droga na Pana urządzeniu jest blokowana.


    Proszę pozostawić blokady tworzone tylko przez:
    # Droga wewnętrzna
    # Nieistniejąca droga
    # Zakaz ruchu

    Zablokowany odcinek - Roboty drogowe

    Zablokowany odcinek - wypadek kolizja

    oraz:

    ANTYBLOKADY


    Proszę zapisać ustawienia i przeprowadzić synchronizację a następnie sprawdzić blokady np. na A2.

    Są ?

    Zapewne nie - bo nie są już tworzone w miejscach robót drogowych.

    Pozdrawiam,
    PPepe - Global Moderator

  • PPepe.EU 087150, dnia Fri Jun 18 20:53:04 2010

    I jeszcze jedno: AMTraffic nie ma w tym przypadku nic wspólnego z opisanymi problemami.
    Za blokady odpowiada Miplotraffic - usługa, którą każdy może samodzielnie skonfigurować.

    Wybranie zbyt wielu kategorii może spowodować trudności z wyznaczeniem trasy w AutoMapie.

    Ostatnio zmodyfikowany Fri Jun 18 20:54:43 2010 przez
  • ziutek1970 000276, dnia Fri Jun 18 21:27:16 2010

    No zniknęły, dziękuję. Mimo wszystko można się trochę pogubić.

  • marek.l 018356, dnia Fri Jun 18 21:31:12 2010

    [ziutek1970]
    a napisałem powyżej
    "mniej zrobisz, mniej zepsujesz"

  • Anonim, dnia Sat Jun 19 10:13:33 2010

    he, he, no ale opis usługi MiploTraffic jest dobry wraz z ostrzeżeniem o możliwości błędów przy zbyt dużej ilości punktów które chcemy ominąć.

  • Anonim, dnia Tue Jun 29 15:55:16 2010

    "PPepe 076984, dnia 18.06.2010, 20:51
    Tym razem jednak problem został wywołany przez Pana."
    No sorry...
    Jeżeli jest remont, i pasmo ruchu jest zamknięte ALE ruch odbywa się częścią pasma ruchu w przeciwnym kierunku - to przy aktualnej organizacji AM wystąpi efekt opisywany przez ziutka. I to ZDECYDOWANIE NIE JEST problem "wywołany przez usera" tylko KOMPLETNY KRETYNIZM blokowania odcinka, skoro JEST on przejezdny...
    :-P

  • PPepe.EU 087150, dnia Tue Jun 29 23:07:00 2010

    ... Jeszcze raz wytłumaczę.
    Odcinek jest blokowany na "wyraźne życzenie użytkownika".
    Przecież Miplo nie załączy tej blokady jeśli użytkownik nie wprowadzi kategorii do ustawień usługi. Ustawień blokad dedykowanych dla niego.
    Każdy użytkownik może dowolnie ustawić blokady - może pobierać blokady tworzone na podstawie danych z dowolnych kategorii.

    Więc proszę pretensje kierować do osoby, która zaznaczyła tę kategorię jako źródło danych do pliku blokad.

    System nic sam nie zmieni i nie uszczęśliwia nikogo na siłę.

    Podałem rozwiązanie problemu powyżej.
    Wystarczy wprowadzić zmiany o których pisałem w ustawieniach usługi Miplotraffic.

    W opisywanej sytuacji w bazie nie będzie POI z blokadą odcinka a jedynie POI z informacją o zwężeniu lub robotach drogowych.
    Czyli będą wykorzystywane kategorie:
    - Zwężenie, roboty drogowe
    - Roboty drogowe
    Nie są to kategorie jakie podałem w mojej poradzie, jako te na podstawie których są tworzone blokady.

    Pozdrawiam

  • Anonim, dnia Wed Jun 30 10:29:26 2010

    PPepe,
    OK, ale w takim razie czy można byłoby dodać jakieś info do artykułu, że wprowadzanie blokady odcinka, który praktycznie zablokowany nie jest, jest wypaczeniem idei blokady? Ew. tak jak z punktami POI - jakaś moderacja/potwierdzenie...
    Bo w tej chwili jest tak, że w Poznaniu AM prowadzi w jakieś boczne chaszcze, mimo że droga jest normalnie przejezdna, za to tam, gdzie jest oficjalnie zamknięty odcinek (dk9 za Radomiem w stronę Iłży) i AM powinna "sama" poprowadzić na jakiś obiazd, to oczywiście blokady nie ma. I to powoduje, że - nie wiedząc jaka jest rzeczywista "wiarygodność" blokad, mam chęć wywalić całe to dziadostwo - lepszy jest brak informacji niż informacja fałszywa...

  • Anonim, dnia Fri Jul 2 10:15:06 2010

    Ukryty: A'propo boczne chaszcze -
    Na pewno kwestia ustawień: "trasa krótka-długa", "pomijanie dróg o klasie... i gorsze".
    A ogólnie co do blokad, to cały czas wszyscy piszą: jest to kwestia wyboru kategorii do blokowania dróg za pomocą usługi MiploTraffic, również korzystanie z opcji antyblokad, a co najważniejsze:
    Najnowsze wersje AM i MiploSync, w miarę częsta synchronizacja, bo sytuacje na drogach zmieniają się często, a poza tym wzajemne poważne podejście do sprawy wszystkich użytkowników: zajmuję się moderacją i często przychodzi poprawiać punkty wstawione nie wiem czy złośliwie czy niechcący, ale nieprawidłowo.

  • geonet 000100, dnia Sun Jul 11 17:27:19 2010

    jak wyłączyć blokady ??

  • geonet 000100, dnia Sun Jul 11 17:53:24 2010

    w synchronizacji wszystko odznaczyłem,a blokady zostały.
    Na stronie Dróg Krajowych takich blokad nie ma !!

  • Paffcio 000015, dnia Fri Aug 6 08:50:42 2010

    Witam.
    Przyłączę się do dyskusji w sprawie blokad.
    AM koegzystuje z Miplo i rzekłbym nawet, że informacje wprowadzane do AM właśnie z tego serwisu stanowią o przewadze AM nad innymi. Zakrawa więc na hipokryzję ze strony AM, stwierdzenie, że "winne jest miplo, a nie AM"
    Jeżeli AM daje użytkownikom narzędzie do zgłaszania utrudnień w ruchu (obojętnie w jakiej formie) to jej twórcy powinni zdawać sobie z konsekwencji. A są one takie, IMHO, że mimo dobrych założeń i olbrzymiego potencjału oba systemy trafficowe są wysoce nieprzydatne.
    Rozwiązanie jest bardzo proste, wystarczy dostosować i ustandaryzować sposób tworzenia przez użytkowników informacji o utrudnieniach.
    Skąd biorą się problemy z blokowanymi w AM odcinkami dróg, a w konsekwencji wytyczanie kilkudziesięcio kilometrowych objazdów, często przez chaszcze? Prosty przykład:
    1. przy korkach, nie można wprowadzić czasu ich trwania, np w przedziałach od - do, ani kierunku. Przykład z Wawy i trasa Prymasa Tysiąclecia, od 8.30 do 10.30 trasa stoi w jednym kierunku, a drugim można swobodnie przejechać. Jestem przekonany, że takie sytuacje występują niemal w każdym polskim mieście, natomiast w AM taki odcinek jest zwyczajnie zablokowany i AM szuka objazdu.

    Problem tkwi więc w tym, że nie da się obecnie, po stronie użytkownika, wprowadzić danych inaczej jak 0-1.
    Poza tym, uważam, że AM wytyczając trasę, która "omija" takie dołożone z systemu traffic blokady, powinna dać możliwość każdorazowej akceptacji takiego objazdu, a jeżeli na jednej trasie jest ich kilka to każdej z nich. Oczywiście tryb typu "full auto" też może być, tylko po co? Kto rozsądny pojedzie 70 km objazdem, gdy ma do pokonania kilkanaście w korkach?
    Ufff, przepraszam za przydługi wywód :-(

  • ochkarol 002316, dnia Fri Aug 6 17:38:50 2010

    Cały pic z MiploTraffic, żeby nie subskrybować takich dziwnych kategorii jak "korki".
    Znając zasadę funkcjonowania systemu pretensje za te objazdy trzeba mieć tylko i wyłącznie do siebie.
    Od korków jest LiveDrive (z całym bagażem jego działania lub nie).
    Osobiście nie widzę sensu subskrypcji w MiploTraffic innych kategorii niż:
    # Bezdroża
    # Droga wewnętrzna
    # Nieistniejąca droga
    # Zakaz ruchu
    # Roboty drogow/Zablokowany odcinek
    # Antyblokada
    Całą resztę można sobie wyświetlić jako zwykłe POI informacyjnie.

    P.S. I nie piszę tu o np. ciężarówkach, gdzie przydają się inne ograniczenia (ciężaru czy wysokości).

  • bogdan_no3 000724, dnia Tue Aug 10 02:35:29 2010

    Jest przecież możliwość usuwania danego punktu przez każdego lub dodawania i poprawiania. Moderator zaakceptuje lub nie. Można dodać zdjęcie danego punktu to podkreśli jego wiarygodność . Jeżeli widzisz coś co już jest nie aktualne to skasuj lub nowe dodaj. Niech każy pilnuje swoich punktów , które dodał w swojej okolicy i usuwa je gdy są już nie aktualne. A są to blokady, roboty itp. Bo to dzięki Nam te punkty trafiają na nasz portal Miplo i do AM. I to nam powinno się jeździ lepiej. A propozycje trafiają do moderatora. Propozycja potwierdzenia autentycznośći punktu jest właśnie po to, aby poprawić wiarygodność punktu.

  • no1geek 000113, dnia Thu Sep 29 01:41:56 2011

    Artykul do kitu. Dopiero post PPepe wyjasnil wszystko. Mialem za duzo opcji zaznaczone.

  • Anonim, dnia Sun Oct 2 21:02:33 2011

    Cieszę się, że mogłem pomóc.
    Pozdrawiam

    PPepe - osoba prywatna nie związana z tym serwisem.

  • instalator1, dnia Mon Oct 3 15:28:27 2011

    W paczce do AutoMapy 6.9.0 są ładne skórki.Proszę o instrukcję jak je podmienić,ażeby były widoczne na GPS.

Zaloguj się